Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Elektroniczne awizo to wadliwy system? - Po co robią coś co nie działa - piszą nasi czytelnicy

Redakcja MM
Redakcja MM
Od kilku dni paczka leży na poczcie. W skrzynce pocztowej i w ...
Od kilku dni paczka leży na poczcie. W skrzynce pocztowej i w ... Sebastian Wołosz
Od kilku dni paczka leży na poczcie. W skrzynce pocztowej i w telefonie cisza. – Jest pani poprawnie zapisana, ale elektroniczne awizo to nowa usługa i czasami szwankuje – pani na poczcie rozkłada ręce.

Anna Folkman
[email protected]

– To już nie pierwszy raz, kiedy okazuje się, że na poczcie już od jakiegoś czasu leży paczka, na którą czekam – opowiada pani Elżbieta z ul. Robotniczej. – Nie wiem dlaczego, ale od jakiegoś czasu były u nas problemy z awizo. Sprawdzam skrzynkę codziennie. Kiedy nagle znajdowałam w niej awizo, okazywało się, że jest ono z datą sprzed kilku dni. Co lepsze, kiedy sięgałam pamięcią, to przypomniałam sobie, że tego dnia byłam w domu.

Na poczcie przy ul. Strzałowskiej pani Elżbieta usłyszała, że listonosz ma czasami kłopot z wejściem na klatkę i wrzuca awizo dopiero wtedy, kiedy mu się to uda.

– To absurdalne. Nasz budynek jest spory, ludzie chodzą z pasmi, spacerują z dziećmi. często ktoś wchodzi i wychodzi. Ciekawe też, że będąc w domu nie słyszałam, by ktokolwiek do mnie dzwonił domofonem – dodaje kobieta. – Po kilku takich sytuacjach postanowiłam pójść za duchem czasu i złożyłam formularz z prośbą o przysyłanie elektronicznego awizo, tak bym od razu wiedziała o przesyłce i mogła ją odebrać, zanim listonosz do mnie dotrze. Formularz wypełnił także mój mąż.

Niestety oczekując kolejnej przesyłki sytuacja powtórzyła się. Na numery telefonów komórkowych, które pani Elżbieta podała na formularzu poczcie, nie zostały wysłane żadne wiadomości. A awizo dotarło z opóźnieniem. Wtedy pani Elżbieta kolejny raz wybrała się na pocztę i tam usłyszała, że usługa elektronicznego awizo jest nowa i dlatego niedoskonała.

– Po co robią coś co nie działa – dziwi się nasza Czytelniczka.

– Elektroniczne awizo, czyli informacja o przesyłce poleconej oczekującej na odebranie oraz elektroniczna informacja o doręczeniu przesyłki to najnowsze zmiany w naszej ofercie – czytamy na stronie internetowej Poczty Polskiej. – Powiadomienie o przesyłce wyślemy smsem albo mailem. Oferujemy dwie wersje awizo. Obok tradycyjnego papierowego powiadomienia dostarczanego przez listonosza, udostępniamy bezpłatne awizo elektroniczne eINFO: awizo. Jeżeli listonosz nie będzie mógł doręczyć listu lub paczki wyślemy do adresata wiadomość z informacją o numerze przesyłki oraz adresem placówki, w której można ją odebrać. Zapraszamy do korzystania z naszej oferty! Wystarczy wypełnić formularz i złożyć go w placówce pocztowej.

Poczta Polska ma w swoim portfolio bezpłatną usługę eINFO: awizo od ponad roku. Dotychczas usługę zamawiano prawie 600 tys. razy, a w samym województwie zachodnipomorskim ponad 74 tys. razy.

- Klient, zamawiając usługę elektronicznego awiza, może podać adres mailowy bądź numer telefonu komórkowego. W zależności od tego, jaki kanał komunikacji wybierze, poczta przyśle do niego informację o awizowanej przesyłce albo mailem, albo smsem – zapewnia Grzegorz Warchoł z biura prasowego Poczty Polskiej. – Dotychczas otrzymaliśmy jedynie kilka zgłoszeń na temat nieprawidłowego działania usługi. Korygujemy zgłoszone sytuacje na bieżąco tak, aby nasi klienci w jak najmniejszym stopniu odczuwali zaistniałe niedogodności.

Tu można zgłosić problem Centrala Poczty Polskiej S.A.
ul. Stawki 2 00-940 Warszawa
tel.: 22 656 50 00
e-mail: [email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto