Dwie jezdnie na obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa! Efekt? S10 od Szczecina do Stargardu. ZDJĘCIA

OPRAC.: Redakcja
Obwodnica Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa
Obwodnica Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa GDDKiA Szczecin
Dwie jezdnie obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa w ciągu S10 dostępne dla kierowców - informuje GDDKiA.

Na obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa został wprowadzony ruch dwujezdniowy.

- Tym samym między Stargardem i Szczecinem mamy już drogę ekspresową S10 - informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Jest to finał rozpoczętej wiosną ubiegłego roku dobudowy drugiej jezdni na tej obwodnicy o długości około 6,4 km.

Inwestycja o łącznej wartości 89 milionów złotych była dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Projekt był realizowany w formule „Projektuj i buduj” przez konsorcjum firm Strabag Infrastruktura Południe i Strabag. Umowa została podpisana we wrześniu 2017 roku, a roboty zakończyły się zgodnie z terminami kontraktowymi.

Poprawiamy bezpieczeństwo i płynność ruchu

Obwodnica Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa powstała w latach 2005-2007 jako droga jednojezdniowa z rezerwą pod drugą jezdnię.

Od końca 2014 roku w związku z wieloma wypadkami kierunki ruchu na obwodnicy rozdzielała bariera linowa. Rozwiązanie to zapobiegło dalszym wypadkom śmiertelnym, ale docelowo konieczna była budowa drugiej jezdni.

Dodatkowo przekrój dwujezdniowy zapewnia również znacznie większą płynność ruchu i komfort przejazdu. Warto przy tym podkreślić, że obwodnica Kobylanki z obu stron sąsiaduje z odcinkami już wcześniej wykonanymi w standardzie dwujezdniowym, także dotychczas było to „wąskie gardło”.

Nie tylko druga jezdnia

W ramach inwestycji, oprócz dobudowy drugiej jezdni, na obwodnicy Kobylanki została również zrealizowana droga wspomagająca Niedźwiedź - Zdunowo o długości 3,2 km położona na północ od DK10.

Droga ta została udostępniona kierowcom pod koniec sierpnia tego roku. Powstała również nowa łącznica na węźle Kobylanka, która zastąpiła wcześniejszy zjazd na stary przebieg DK10, gdzie dochodziło do przypadków wjechania pojazdów „pod prąd”. Prace budowlane objęły też kompleksowy remont pierwszej jezdni obwodnicy, której nawierzchnia miała już kilkanaście lat.

Wypadek na remontowanej jezdni obwodnicy Kobylanki. Ciężarów...

Mamy drogę ekspresową od granicy Szczecina do obwodnicy Stargardu

Wspomniana powyżej budowa drogi wspomagającej umożliwiła likwidację skrzyżowania prowadzącego do miejscowości Niedźwiedź na dwujezdniowym fragmencie DK10 od Szczecina do węzła Kobylanka.

Zapewniona została alternatywa dla pojazdów wolnobieżnych, które nie mogą poruszać się drogą ekspresową.

Działania inwestycyjne prowadzone w ramach budowy drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki umożliwiły również wprowadzenie oznakowania drogi ekspresowej na odcinku DK10 od granicy miasta Szczecin do węzła Kobylanka o długości 6,6 km.

Łącznie z obwodnicą Kobylanki daje to 13 km DK10, która zyskała dzisiaj standard drogi ekspresowej.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w korku? Poinformuj o tym innych! Prześlij nam zdjęcia i wideo na [email protected]!

ZOBACZ TEŻ:

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie