Marek Jaszczyński
[email protected]
Radni z Komisji Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Mienia Rady Miasta poznali wczoraj wyniki badań dotyczących przydatności systemu. Porównano ilość pojazdów i ich czas przejazdu w październiku 2011 roku (zanim wytyczono buspas na ulicy Energetyków) i listopadzie ubiegłego roku.
– O 24 procent wzrosła efektywność przejazdu przez Autostradę Poznańską i o 36 procent na ulicy Energetyków i Trasie Zamkowej – mówi Radosław Tumielewicz, kierownik zespołu ds. organizacji ruchu w magistracie. – Budowa systemu kosztowała 7 mln zł, ale dzięki dofinansowaniu z UE miasto wydało 1,6 mln zł.
Do spotkania doszło po tym, jak do radnych przyszedł Bogdan Szepiłło, mieszkaniec Szczecina. Zbulwersowała go informacja o kosztach budowy SZR.
– Dla mnie są to świecidełka, które nawet stwarzają zagrożenie. Żeby zobaczyć co na nich jest, trzeba przyhamować, wtedy ktoś może wjechać z tyłu – mówi pan Bogdan. – To nie jest warte tych pieniędzy.
Radosław Tumielewicz jest zdania, że pieniądze zostały wydane efektywnie. Podał przykład. W ramach systemu przebudowano pięć sygnalizacji: Struga / Gryfińska, Autostrada Poznańska / Granitowa, Marmurowa / Granitowa, Most Długi, Ustowska / Autostrada Poznańska. Sygnalizacja w tych miejscach jest w pełni akomodacyjna, tzn. dostosowuje się do aktualnej sytuacji na wlotach: wydłużając bądź skracając sygnał.
– Budowa jednej sygnalizacji na skrzyżowaniu Przyjaciół Ronda i Przyjaciół Żołnierza kosztowała 600 tysięcy złotych, a za 1,6 mln mamy przebudowanych pięć sygnalizacji – mówił.
Te argumenty nie przekonały inicjatora spotkania, podobnie jak radnej Małgorzaty Jacyny-Witt.
– To przykład marnotrawienia pieniędzy z funduszy unijnych – skomentowała.
Tymczasem miasto jest gotowe do zmian. Do tej pory z tablic zniknęła część informacji: nie ma części niepotrzebnych ulic, ani jeziora Dąbie, pojawiły się nazwy ulic.
– Na tablicach można umieścić wszystko i w każdej chwili – mówi Dariusz Wołoszczuk z Biura Komunikacji Społecznej i Marketingowej Urzędu Miasta. – Cały czas zbieramy uwagi dotyczące systemu.
System Zarządzania Ruchem w Szczecinie. Czytaj więcej:
Tablice Systemu Zarządzania Ruchem. Radni obiecują poprawki i czekają na propozycje
Miały pokazywać, gdzie są korki w Szczecinie. Kierowcy narzekają, że są nieczytelne
System Zarządzania Ruchem: Przydaje się czy nie?
Szczecin: Na tablicy zobaczysz, gdzie są korki
Firmy z Bukaresztu i Warszawy zbudują system zarządzania ruchem w Szczecinie
Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?