- Miasto Szczecin na potrzeby zlotu żaglowców zamówiło potrzebne gadżety: koszulki, czapeczki, smycze, kubki długopisy, naklejki, itp. – mówi Sebastian Wypych z biura informacji i promocji UM. - Otrzymają je załogi jachtów i żaglowców uczestniczących w regatach oraz zaproszeni goście.
Ponadto miasto sprzedało kilku firmom prawa do dysponowania logo regat - podpisując z nimi umowę licencyjną. Gadżety i upominki regatowe wypuszczą na rynek między innymi firmy: Zapol, Gift Serwice, Wydawnictwo Murator, wydawca miesięcznika Jachting, Trykot, Fosfan itp. To one we własnym zakresie zdecydują o produkcji i dystrybucji gadżetów reklamowych z logo regat oraz o kształcie takich pamiątek. Sam urząd miasta nie może prowadzić działalności gospodarczej, dlatego nie przygotował takich gadżetów do obrotu podczas zlotu.
- Niemniej jednak podpisując umowę licencyjną każda z takich firm zobowiązała się przestrzegać warunków zawartych w księdze kodyfikacyjnej, która określa jak należy drukować logo regat na poszczególnych wyrobach, jakich użyć kolorów, jakie zachować proporcje – tłumaczy Wypych. - Poza tym firmy otrzymujące licencję zobowiązały się do uzgodnienia z organizatorem regat asortymentu upominków, na których będzie drukowane logo regat.
I tak, znajdzie się ono m.in. na czapkach, koszulkach, kubkach i smyczach. W przypadku przedmiotów nietypowych decyzję o umieszczeniu na nich logo regat podejmował główny organizator Sail Training International. Wyraził on zgodę na umieszczenie logo regat również na dresach, pudełkach do pakowania tortów, całej serii galanterii biurowej, kolekcji medali z brązu czy grawerowanego szkła.
Pierwszy trening kadry Michała Probierza przed EURO 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?