Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Będą nowe tramwaje, tory i przystanki

leks
leks
Szczecińscy Radni przyjęli poprawkę budżetową nr - 194/08 w sprawie: "zmian budżetu i zmian w budżecie Miasta Szczecin na 2008 rok" w stosunku 13 głosów za, 6 przeciw. Oznacza to, że m.in na komunikacje miejską popłyną dodatkowe i to niemałe środki pieniężne.

Tak dużych pieniędzy na jej rozwój nie było od wielu lat. Miejskie pieniądze popłyną na następujące zadania: Spłata wierzytelności MZK - 13 600 000 PLN przeznaczone zostanie na spłatę zakupionych w ostatnich latach używanych tramwajów Tatra KT4 oraz Tatra T6; - 3 290 000 PLN popłynie na spłatę zobowiązań i wierzytelności MZK; Środki te pozwolą na przekształcenie miejskiego zakładu komunikacyjnego w spółkę.
Zmodernizowane torowiska, perony przystankowe, podstacje, sieć trakcyjna oraz wymiana kół w tramwajach
- 13 800 000 PLN wyda w tym roku miasto Szczecin na remonty torowiska linii tramwajowej 8. Dotyczy to wymiany torów w ulicy Sikorskiego: od pl. Kościuszki do I Bramy Cmentarza Centralnego oraz torowiska jednotorowego odcinka od Ronda Gierosa do pętli "GUMIEŃCE" włącznie.

W zakres inwestycji wchodzi wymiana peronów przystankowych, sieci trakcyjnej oraz podstacji sieciowych. - 1 000 000 PLN otrzyma MZK na wymianę zniszczonych kół w tramwajach. Nowoczesne, niskopodłogowe tramwaje w Szczecinie

To czym kusili nas miejscy Urzędnicy niemal od kilkunastu lat stało się wreszcie faktem. Do MZK popłyną w latach 2008 - 2010 pieniądze na zakup 6 niskopodłogowych składów o długości 28 - 30 metrów. Za jeden MZK zapłaci do 8mln zł. Będą to pierwsze w Szczecinie tramwaje o tak wysokim standardzie.

Na eksploatacje tak nowoczesnych wagonów pozwolą remonty zdezelowanych torowisk. Póki co pojazdy miałyby poruszać się tylko po trasie linii 8.

Do 2010 r., bo wtedy przybędą do nas nowe tramwaje ma zostać również poprawione torowisko na samym placu Kościuszki, Bramie Portowej jak też zdezelowane tory w kierunku Basenu Górniczego pod wiaduktami Trasy Zamkowej. Poprawkami ma zostać objęta, też pętla Basen Górniczy.

Warte uwagi jest to, że Szczecin jako jedyne duże Polskie miasto nie posiada do tej pory tramwajów przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych. To wstyd szczególnie jeśli mamy aspirować o tytuł metropolii. Kraków posiada w obecnej chwili aż 54 tramwaje z niską podłogą. Do 2012r. tamtejsze MPK chciałoby dokupić kolejne 50 wagonów.

Niewiele gorzej jest w Poznaniu gdzie porusza się obecnie około 30 składów niskopokładowych. Podobnie jest w Łodzi. Niskopodłogowe pojazdy poruszają się też po Warszawie, Katowicach, Gdańsku, Elblągu, Wrocławiu, Bydgoszczy - tam jest ich najmniej, bo tylko 2 sztuki. Szczecin plasuje się obecnie na równi z dużo mniejszymi miejscowościami: Toruń, Gorzów Wielkopolski, Częstochowa takich pojazdów nie posiadają w ogóle. Prezydent Miasta oraz Rada miasta podjęli więc bardzo słuszną decyzję.

To pierwszy mały krok ku nowoczesności. Wbrew pozorom zaniedbana komunikacja miejska w Szczecinie ma dość negatywny wpływ na postrzeganie naszego miasta wśród turystów i mieszkańców. Miejscy "włodarze" w końcu dostrzegli, że to sektor, w który warto zainwestować i który równocześnie, też sporo kosztuje jak i świadczy o tym "kto tu rządzi".


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto