Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Artykuł sponsorowany: KIA VENGA – Moc do zaskakiwania

ArtykułSponsorowany
ArtykułSponsorowany
Wśród szerokiej gamy dostępnych na naszym rynku modeli dziś chciałbym przybliżyć Państwu model VENGA zdobywającego szturmem rynek europejski koncernu KIA. W Szczecinie dystrybucją marki zajmuje się firma POLMOTOR.

Salon odnajdziecie Państwo przy ul. Struga 82C. Ale do rzeczy. Kia Venga to model nie mieszczący się w standardowym jeszcze niedawno podziale na segmenty. Rozmiarami zewnętrznymi z pewnością najbliżej mu do segmentu B, jednak spory rozstaw osi sprawia, że Venga może się poszczycić naprawdę dużą, jak na swoje zewnętrzne gabaryty, ilością miejsca w kabinie. Światową premierę miała na wystawie we Frankfurcie w 2009 r.

Na rynku polskim Kia Venga pojawiła się w sprzedaży na początku 2010 roku i jak każdy z ostatnich modeli KIA zyskał liczną grupę fanów i entuzjastów. Zacznijmy od nadwozia. Jest to kombinacja przysadzistej bryły i szeroko "śmiejącego" się wlotu powietrza w zderzaku przednim. Stwarza wrażenie nieustannej gotowości do ruchu. Zdecydowane, wklęsłe przetłoczenia boczne akcentują nadkola, nadając mu proporcjonalnej estetyki. Patrząc z boku, uwagę zwraca czteroczęściowa ściana okien, która sięgając poza drzwi przednie i tylne – poprawia widoczność z miejsca kierowcy i wydłuża obrys samochodu.

Oprawy świateł głównych i lamp tylnych zdają się intencjonalnie kierować wzrok ku środkowi sylwetki Vengi. Całość spina prześliczny panoramiczny dach. Zaglądając do wnętrza napotykamy wpierw na  nową, trójramienną kierownicę, której wygląd staje się rodzajem znaku firmowego. Regulujemy ją zarówno pionowo i poziomo. Dodatkowo na metalizowanej powierzchni  ramienia umieszczono przyciski zdalnego sterowania systemami audio.

Kolejnym elementem nowego, markowego designu Kia jest widoczny poprzez kierownicę, "trój-tubusowy" zestaw doskonale widocznych wskaźników. Konsola podłogowa mieści półeczkę na drobiazgi, odnajdujemy również dwa uchwyty na kubki, a także pokaźnej wielkości schowek na podręczne przedmioty. Venga ma kanapę tylną dzieloną 60/40 z ruchomym podłokietnikiem, którą można przesuwać a także składać w podłodze by optymalnie wykorzystywać przestrzeń bagażową. Oczywiście elektrycznie sterujemy oknami jak i lustrami a nowoczesny system automatycznej klimatyzacji dodatkowo zapewnia nam komfort podróżowania.

Środek sprawia wrażenie przestrzennego funkcjonalnego i czytelnego dla użytkownika. Przejdźmy do silników. Oferta rynkowa Kia Venga obejmuje dwa silniki benzynowe i trzy wersje silników wysokoprężnych – w zestawie z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Dla przykładu samochód wyposażony w motor 1,6 - wysokoprężny common rail serii "U". Skonstruowany został w Niemczech  ze specjalnym przeznaczeniem dla nowego hatchbacka oraz  większego Kia cee’da. Posiada zgodnoś z normą czystości spalin Euro 5.

Zastosowano tu pięciowarstwowy wtrysk paliwa w technice common rail z systemem zmiennego zawirowania powietrza dolotowego, sterowaną elektronicznie recyrkulację spalin , turbosprężarkę oraz filtr cząstek stałych. Jest ten silnik bardzo dynamiczny. Ponad 90 procent momentu maksymalnego dostępne jest już od 1500 obr. / min, umożliwiając szybkie i płynne przyspieszenia pojazdu niemal od chwili rozruchu. Moc maksymalna wynosi 128 KM przy 4000 obr. / min, a maksymalny moment obrotowy – 260 Nm w zakresie 1900 - 2750 obr. / min. Innym ciekawym rozwiązaniem w ramach pakietu „EcoDynamics” jest system zarządzania energią wytwarzaną przez alternator. Wskaźnik optymalnego punktu zmiany biegów (zachęcający do paliwo-oszczędnego stylu prowadzenia samochodu) oraz ogumienie o niskich oporach toczenia dostępne dla pojazdów wyposażonych w koła rozmiaru 15 i 16 cali. Skrzynia przekładniowa charakteryzuje się obniżoną masą własną oraz stosunkowo wyższym stopniowaniem. Jej sprawność i płynność zmiany przełożeń doceni każdy kierowca nawet w czasie krótkiej jazdy.

Uwagę zwracam również na bezpieczeństwo Vengi. Karoserię zaprojektowano z użyciem najnowocześniejszych technik wspomagania komputerowego. Zastosowanie kluczowych komponentów ze stali o zwiększonej wytrzymałości pozwala skutecznie chronić kierowcę i pasażerów w razie kolizji. Samochód wyposażono w pasy bezpieczeństwa z regulacją górnego punktu kotwiczenia oraz napinaczami i zwalniaczami napięcia dla foteli przednich oraz trzypunktowe bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa dla trzech siedzeń tylnych. Aktywne zagłówki dla kierowcy i pasażera stanowią wyposażenie standardowe.

Czołowa poduszka powietrzna pasażera posiada wyłącznik dezaktywacji w przypadku przewożenia dziecka na przednim fotelu. Wszystkie wersje modelowe Vengi posiadają dwa punkty kotwiczenia fotelików dziecięcych ISOFIX, oraz górnych taśm mocujących na obu skrajnych siedzeniach tylnych. Podsumowując, pięciomiejscowy hatchback Kia jest samochodem bardzo nowoczesnym. Skonstruowany został z myślą o potrzebach osób, które używają pojazdu zarówno podczas poruszania się do pracy czy na zakupy w mieście, jak też rodzinnie wyjeżdżają. Venga - jak na pojazd segmentu B - oferuje kierowcy i pasażerom sporo miejsca.

Konstruktorzy pomyśleli też o możliwości przewozu bagażu - opcjonalność wykorzystania przestrzeni z tyłu jest duża. Podwyższana podłoga bagażnika, likwidująca próg załadunku, jest bardzo użytecznym elementem.  Już dziś zachęcam Państwa do odwiedzenia salonu KIA POLMOTOR i sprawdzenia modelu VENGA. Znajduje się w Szczecinie na prawobrzeżu, przy ul. Struga 82C.

Można również skontaktować się ze sprzedawcą pod nr telefonu 91 464 55 37 lub odwiedzić stronę www.polmotor.kia.pl. Jestem przekonany, że KIA wywrze na Państwu, podobnie jak na mnie pozytywne wrażenie.

Silnik

1,4 CVVT

1,6 CVVT

1,4 CRDi

1,4 CRDi

1,6 CRDi

Przekładnia

5M

5M

5M

6M

6M

Pojemność skokowa [cm3]

1396

1681

1396

1396

1582

Moc [kW / obr./min]

66/6300

92/6300

55/4000

66/4000

94/4000

Maksymalny moment obrotowy [Nm / obr./min]

137/4000

156/4200

220/1750-2350

220/1750-2350

260/1900-2750

Prędkosć maksymalna [km/h]

167

182

157

167

182

Przyspieszenie 0-100 km/h [s]

12,9

10,9

17,4

14,5

11,1

Średnie zużycie paliwa [l/100 km]

6,2 (5,9)

6,7 (6,2)

4,8 (4,4)

4,7 (4,5)

4,9 (4,5)

Wymiary zewnętrzne

Dł./szer./wys./rozstaw osi (mm):

4068/1765/1600/2615

Zawieszenie

przednie

Niezależne, kolumny MacPherson, mocowane do ramy pomocniczej; sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów

tylne

Poprzeczna belka skrętna i drążki prowadzące; sprężyny śrubowe amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów

Układ hamulcowy

wspomaganie

pojedynczy siłownik podciśnieniowy o średnicy 10 cali (254 mm

hamulce przednie

tarcze wentylowane rozmiaru 280 x 26 mm

hamulce tylne

tarcze lite 258 x 10 mm

ABS

4-kanałowy, z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD

BAS

asystent hamowania awaryjnego (zwiększenie siły hamowania)

ESP

program elektrycznej stabilizacji toru jazdy (korekta zjawiska pod- i nadsterowności pojazdu)

HAC

wspomaganie ruszania pod górę (zapobiega staczaniu się pojazdu

Droga hamowania 100-0 km/h - dane fabryczne(m)

35

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto