Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Akcja MM: Nie dla rowerowych bubli

Anna Folkman
Anna Folkman
W maju miała zacząć się naprawa usterek w infrastrukturze rowerowej. Coś się ruszyło, ale widać, że trzeba wszystkiego pilnować.

Zobacz też: W maju zaczną naprawę dróg rowerowych

- Obecnie ZDiTM sprawdza wszystkie wskazane w raporcie sporządzonym przez rowerzystów ścieżki rowerowe, by ustalić zakres i koszty jakie należałoby zabezpieczyć na m.in. obniżenie krawężników i dokonanie niezbędnych napraw – mówi Marta Kwiecień-Zwierzyńska z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.

Urzędnicy zastanawiają się m.in. nad tym, czy reklamy (banery) przy ul. Mieszka I i ul. Autostrada Poznańska ograniczają widoczność, gdzie należy odmalować oznakowanie, które ścieżki powinny być oczyszczone jak najszybciej. Pora roku sprzyja wyrastającym ze szczelin kostek polbrukowych trawom. Ważne jest, by sami użytkownicy zgłaszali nieoczyszczone drogi rowerowe.


Czytaj więcej: Lista miejsc zgloszona do naprawy

- Wszystko fajnie, ale miałem dzisiaj okazję przejechać się jednym z wytypowanych do naprawy odcinków drogi rowerowej (Baszta-Urząd Miejski) – zauważa Tomasz Loga ze Stowarzyszenia Rowerowy Szczecin. - Na wielu fragmentach nowe oznakowanie lśni świeżością, jednakże w niektórych miejscach wcale się nie poprawiło, a wręcz odwrotnie. Przykładowo, przed przejazdem dla rowerzystów usytuowanym obok torów tramwajowych (przy tzw. uchu Sternickiego), kiedyś była wymalowana linia bezwzględnego zatrzymania (na wysokości znaków STOP). Rozwiązanie pojawiło się po naszym wniosku i uzgodnieniu z Urzędem Miasta. Tymczasem po odświeżeniu oznakowania, zamiast linii bezwzględnego zatrzymania (ciągłej), pojawiła się linia warunkowego zatrzymania (przerywana), zaś linia bezwzględnego zatrzymania pojawiła się przed samymi torami.

W raporcie, w związku z tym, że miejsce jest niebezpieczne, rowerzyści sugerowali oznaczenie przejazdu dla rowerzystów na czerwono, a dodatkowo, prócz linii bezwzględnego zatrzymania przed przejazdem dla rowerzystów (kierowca musiałby się zatrzymać), umieszczenie znaku poziomego(namalowanego) STOP.

- Sądzę, że nastąpiła pomyłka i nie było to celowe – dodaje Loga. - Podejrzewam, że padło polecenie odświeżenia oznakowania, ale niestety, służby, które się tego podjęły nie skoordynowały ze sobą działań i nie zostały uwzględnione uwagi, jakie pojawiły się w raporcie... A to przecież dopiero zakątek akcji akcji. Mamy tylko nadzieję, że błędy zostaną szybko poprawione, i że nie dojdzie do sytuacji, kiedy zarządzających drogami trzeba będzie prowadzić za rękę.


Od redakcji:
Zgłosiliśmy sprawę Zarządowi Dróg i Transportu Miejskiego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto