- To pokazuje jak ogromne jest tempo prac przy tak skomplikowanym i wymagającym zadaniu - podkreśla Hanna Pieczyńska, rzeczniczka spółki Tramwaje Szczecińskie.
Wymienia też, co udało się do tej pory wykonać, zaznaczając, że to tylko część z prac. To m.in. prace wodno-kanalizacyjne, budowa węzła wodociągowego na ul. Kołłątaja, wykonanie koryta torowego na ul. Kołłątaja / ul. Św. Barbary i ul. Asnyka, prace elektro – instalacyjne na Rondzie Sybiraków, montaż szyn na placu Hołdu Pruskiego czy wykonanie płyty torowej na rozjeździe – ul. Matejki / ul. Piłsudskiego.
W najbliższych dniach - jak zapowiada rzeczniczka - będą nadal trwały prace rozbiórkowe nawierzchni jezdni chodników oraz budowa i przebudowa istniejących sieci wodociągowych, a dodatkowo:
- prace związane z wykonaniem koryta torowego oraz warstw konstrukcyjnych – odcinek za Rondem Sybiraków w stronę ul. Kadłubka
- wykonanie płyty torowej na przejeździe przez ul. Św. Barbary
- dalszy montaż nowych fundamentów pod słupy trakcyjne
- prace związane z wykonaniem kanalizacji kablowej pod oświetlenie uliczne
- przebudowa linii kablowej na odc. ul. Św. Barbary – Rondo Sybiraków - kontynuacja
- wykonanie zasilania wiaty przystankowej – strona przy skwerze płk. Kuklińskiego
- dalsze prace związane z wykonaniem odwodnienia torowiska
- wykonanie kanalizacji teletechnicznej na odc. ul. Św. Barbary - Rondo Sybiraków - kontynuacja
- tyczenie sytuacyjne i wysokościowe zaprojektowanych elementów uzbrojenia podziemnego oraz konstrukcji dróg i torowiska
- wykonanie płyty torowej – odc. między ul. Piłsudskiego i ul. Mazowiecką – kontynuacja prac
- wykonanie dolnej warstwy stabilizacji Rm=2,5 MPa w korycie torowym wzdłuż Alei Kwiatowej
- montaż kanalizacji kablowej i teletechnicznej w pasie zieleni rozdzielającej wzdłuż ul. Matejki oraz wzdłuż pl. Hołdu Pruskiego – kontynuacja prac
- wykonanie kanalizacji kablowej pod zaprojektowane smarownice przy pl. Żołnierza Polskiego – kontynuacja prac
ZOBACZ TEŻ:
O ZADANIU
- Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego - Matejki – al. Wyzwolenia – pl. Rodła - Rondo Giedroycia – Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostało więc podzielone na kilka etapów - wyjaśnia Hanna Pieczyńska.
Zakres robót obejmuje:
- przebudowę torowiska w al. Niepodległości oraz al. Wyzwolenia do Ronda Giedroycia,
- przebudowę torowiska w ciągu ul. Kołłątaja, ul. Asnyka,
- przebudowę pętli Dworzec Niebuszewo,
- przebudowę torowiska w ciągu pl. Żołnierza Polskiego, ul. Matejki i ul. Piłsudskiego,
- przebudowę placu Rodła i placu Żołnierza Polskiego,
- przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w pasie rozdziału na odcinkach wydzielonych oraz przebudowa całej ulicy na odcinkach torowiska wbudowanego w jezdnię (łącznie ok. 8034 mtp),
- nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej na całym odcinku poprzez wykonanie pasów autobusowo – tramwajowych,
- budowę przystanków „wiedeńskich” tramwajowych/przebudowę peronów przystankowych,
- integracja przestanków autobusowych i tramwajowych,
- ułatwienie przesiadek, poprawa komfortu obsługi pasażerów,
- budowę wydzielonych miejsc postojowych,
- budowę pasów rowerowych,
- przebudowę chodników oraz zjazdów,
- przebudowę sieci trakcyjnej,
- przebudowę oświetlenia ulicznego,
- przebudowę sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.
Wykonawca – ZUE S.A - ma 720 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy na zadanie pod nazwą "Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną od pl. Żołnierza do pętli Niebuszewo oraz w ciągu pl. Żołnierza Polskiego - ul. Matejki - ul. Piłsudskiego (do pl. Rodła)". Wartość umowy to 174 429 663, 24 zł.
CZYTAJ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?