Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Prace na budowie węzła Łękno. Zobacz, co dzieje się na budowie [ZDJĘCIA]

RED
Budowa Węzła Łękno to jedna z największych inwestycji, które są aktualnie realizowane w Szczecinie. Prace na placu budowy postępują do przodu z dnia na dzień - informuje magistrat.

W ostatnim czasie na placu budowy działo się bardzo dużo. Prowadzone były prace ziemne i rozbiórkowe, przygotowano trasę kablową dla robót telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych.

W ramach prac mostowych, w lokalizacji wiaduktu nad ul. Fałata wykonano przewierty geotechniczne, przygotowana została platforma pod budowę pali. Odbyło się również pogrążanie ścianki szczelnej.

W ramach robót sanitarnych prowadzono prace przy budowie kanalizacji deszczowej. W kolejnych dniach wykonawca kontynuować będzie prace rozbiórkowe i prace mostowe przy wiaduktach nad ul. Fałata i przy skrzyżowaniu Wojska Polskiego i Trasy Średnicowej. Budowane będą również kolejne fragmenty kanalizacji deszczowej.

ZOBACZ TEŻ:

O inwestycji

Węzeł Łękno to jedna z największych i ważniejszych do zrealizowania inwestycji drogowych w tej perspektywie unijnej. Projekt obejmuje budowę kolejnego fragmentu tzw. Trasy Średnicowej (od ul. Arkońskiej i Niemierzyńskiej do al. Wojska Polskiego), przebudowę linii kolejowej biegnącej wzdłuż nowej jezdni oraz budowę poziomowego skrzyżowania przy al. Wojska Polskiego.

CZYTAJ TEŻ:

Docelowo węzeł pełnić będzie funkcję centrum przesiadkowego dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

Szczecińska Kolej Metropolitalna ma powstać do 2022 roku. Połączy Szczecin, Stargard, Goleniów, Gryfino, Kobylankę, Police i Stargard. 

W sumie na terenie Szczecina zostanie wybudowanych lub zmodernizowanych 26 z 40 węzłów przesiadkowych Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, w tym 24 w ramach tego zamówienia.

Inwestycja pochłonie 741 mln zł, z czego 512 mln zł ma pochodzić z dofinansowania.

Zobacz na kolejnych slajdach, czy jesteś w zasięgu SKM-ki → 

* 1szary kolor: 15-minutowa dostępność piesza stacji i przystanków kolejowych

* żółty 15-minutowa dostępność rowerowa stacji i przystanków kolejowych (szacunkowy czas w linii prostej)

CZYTAJ WIĘCEJ:

■ Gigantyczna kasa na Szczecińską Kolej Metropolitalną. Ponad pół miliarda złotych - zobacz, co za to zrobią [WIZUALIZACJE]

■ Szczecińska Kolej Metropolitalna. Dwie firmy gotowe do projektowania [WIZUALIZACJE]

SKM w Szczecinie. Gdzie będą budowane stacje? Zobacz, jak ma...

Wykonawca na ukończenie inwestycji ma 24 miesiące od momentu podpisania umowy. Planowany koniec prac to 2020 rok. Całkowity koszt to 128 990 000,00 zł. brutto.

Projekt "Budowa zintegrowanego węzła komunikacyjnego Łękno wraz z infrastrukturą na przebiegu Trasy Średnicowej dla obsługi wewnątrz aglomeracji ruchu pasażerskiego w Szczecinie", otrzymał dofinansowanie w ramach Działania 2.2 Zrównoważona multimodalna mobilność miejska i działania adaptacyjne łagodzące zmiany klimatu w ramach Strategii ZIT dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Wysokość dofinansowania to 73 000 000 zł.

Roboty branży kolejowej objęte zostały dofinansowaniem w ramach projektu „Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351” finansowanego z działania 5.2 Rozwój transportu kolejowego poza TEN-T Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020. Wartość dofinansowania wynosi 12 832 309 zł.

VI odcinek Obwodnicy Śródmiejskiej. Od ul. Arkońskiej do al....

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto