Do udziału w pierwszej edycji zgłosiło się 59 przedsiębiorców. Weryfikacji zgłoszeń dokonano w oparciu o cztery kryteria: marka, prospołeczność, innowacyjność i unikalność. Na podstawie tych kryteriów wybrano 10 przedsiębiorców, którzy otrzymali certyfikat marki w kategorii produkty oraz 10 w kategorii usługi.
- Gratuluję wszystkim laureatom i jednocześnie dziękuję za tak duże zainteresowanie naszą inicjatywą – mówił podczas uroczystości Michał Przepiera Zastępca Prezydenta Miasta Szczecin – Tworzycie Państwo niezwykłe produkty, i co ważne robicie to tutaj w Szczecinie, dlatego chcemy się Wami chwalić.
Laureaci w kategorii przedsiębiorca:
1. GARO POLSKA SP. Z O.O. za WALLBOX - domowe stacje ładowania samochodów elektrycznych
2. COPERNICUS SP. Z O.O . za wstrzykiwacze do samodzielnych iniekcji leków
3. CLOCHEE SP. Z O.O. za kosmetyki naturalne i organiczne CLOCHEE-SIMPLE ORGANIC
4. MAŁGORZATA DZIEMBAJ – FOONKA za kolekcję pościeli imitujących naturę – HAYKA
5. FOSFAN S.A. za nawozy ogrodnicze FRUCTUS
6. 100% S.C. za stoprorap – wytwórnię muzyczną – Hip-Hop i muzyka miejska
7. JULIA STANNY – KRAFTED JULIA STANNY za bajgle Króla Jana
8. URSZULA BIELUŃ MINISTERSTWO DOBREGO MYDŁA za naturalne kosmetyki: mydła wegańskie, półkule kąpielowe, peeling śliwkowy
9. SUP4NAV SP. Z O.O. za nawigacyjny system wspomagania decyzji – NAVDEC
10. PETERSEN SP. Z O.O. za grę planszową - KUPIEC SZCZECIŃSKI
Laureaci w kategorii usługi:
1. KOBIETOWO.PL SP. Z O.O. za warsztaty, szkolenia i doradztwo dla kobiet
2. KONRAD PIETRACHA BILETY FM. za pośrednictwo sprzedaży biletów na wydarzenia rozrywkowe w Szczecinie
3. CSL INTERNATIONALE SPEDITION SP. Z O.O. za Kubryk Literacki – promowanie szczecińskich marek, wydawnictw, publikacji i pamiątek lokalnych artystów
4. UNITY LINE LIMITED SP. Z O.O. za przewozy promowe pomiędzy polską a szwecją, obsługę pasażerów, spedytorów i przewoźników
5. MAŁGORZATA WOLFF – HOME BY WOLFF – SZCZECIŃSKA MANUFAKTURA za prowadzenie sklepu na bulwarach jako miejsca skupiającego lokalnych rzemieślników i producentów tworzących wyroby dedykowane miastu
6. AGRO-EKO-LAND S.C. za zagospodarowanie terenów zielonych i doradztwo z zakresu ochrony środowiska oraz biologizacji obiektów rekreacyjno-sportowych
7. WIKING TURYSTYKA SP. Z O.O. za miejskie wycieczki kajakowe - SZCZECIŃSKA WENECJA
8. MEDPIPE SP. Z O.O. za projektowanie instalacji gazów medycznych dla placówek medycznych
9. PIOTR KOZŁOWSKI - KOZŁOWSKI – PROJEKT za projektowanie stalowych obiektów przemysłowych, zrealizowanych w Europie, Azji, Afryce, Ameryce Pn. i Ameryce Pd.
10. MIROSŁAW DUDEK - FIRMA WIELOBRANŻOWA „AMEDA” SZCZECIŃSKA MANUFAKTURA Z POMYSŁEM ”TWÓRCZA CYTRYNKA” za warsztaty samodzielnego wykonywania słodyczy.
Z uwagi na duże zainteresowanie przedsiębiorców i jednoczesne ograniczenia wynikające z regulaminu, pula nagród honorowych została zwiększona o kolejne 10 w kategorii produkty i 10 w kategorii usługi. Wnioski do drugiej edycji będzie można składać od 1 lipca do 15 września br. na dotychczasowych zasadach.
Celem marki jest promowanie działań kreatywnych, gospodarczych, proinwestycyjnych i innowacyjnych na terenie miasta Szczecin, wzmacnianie szczecińskiej tożsamości, patriotyzmu lokalnego oraz budowanie pozytywnego wizerunku miasta, podniesienie jakości produktów i usług oferowanych w mieście, promocja miasta Szczecin oraz szczecińskich przedsiębiorców i instytucji, zwiększenie lojalności klientów wobec lokalnych produktów i usług oraz zwiększenie prestiżu przedsiębiorców, instytucji i innych podmiotów kojarzonych z marką.
O przyznanie marki dla produktów lub usług mogą występować przedsiębiorcy, instytucje i inne podmioty z siedzibą w Szczecinie, których produkty lub usługi znajdują się na szczecińskim rynku przez co najmniej 12 miesięcy przed zgłoszeniem. Jednostką koordynująca realizację programu jest Biuro Strategii Urzędu Miasta Szczecin.
Marka ma charakter honorowy i nie przysługują z tego tytułu żadne gratyfikacje finansowe czy ulgi podatkowe. Niewątpliwą korzyścią dla przedsiębiorców, wynikającą z przyznania marki będzie możliwość udziału w programach z zakresu promocji gospodarczej, prowadzonych przez Gminę Miasto Szczecin oraz możliwość zamieszczania logotypu marki w materiałach promocyjno-informacyjnych.
Polecamy również:
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?