– Jeździmy codziennie przez ten odcinek drogi od lat i uważamy, że tak duża inwestycja i po wielomiesięcznym remoncie powinna być wykonana lepiej – zaczyna swój list Bogdan Baranowski.
Czytelnik zwrócił uwagę na pętlę tramwajową przy ul. Arkońskiej.
– Byłem świadkiem kilku bardzo groźnych kolizji samochodów z tramwajami, które skręcają na pętlę tramwajową – relacjonuje pan Bogdan. – Tramwaj w pewnym momencie gwałtownie skręca przecinając podwójną linię ciągłą i wjeżdża na pętlę. Sytuacja wygląda tak dla kogoś obcego w naszym mieście, będącego pierwszy raz w tej sytuacji drogowej, że widzi znak ostrzegawczy A-21(tramwaj) w odległości około 10 m od tego niebezpiecznego miejsca i nic, żaden znak wcześniej nie ostrzega o tej sytuacji.
Jak zauważa Czytelnik, przez wiele lat w tym miejscu była sygnalizacja świetlna, która ostrzegała przed nadjeżdżającym tramwajem.
– A teraz stoi słup i czeka na lepsze czasy, a może i... tragedię, która uruchomi zapewne środki finansowe – dodaje mężczyzna. – W normalnej sytuacji wcześniej na drodze powinna być informacja o miejscu kolizyjnym i niebezpiecznym i oczywiście te światła.
Pan Bogdan zauważa jeszcze jedną rzecz: tramwaj jadący w kierunku pętli, gdy zbliża się do tego miejsca, to zawęża pas drogi dla pojazdów jadących w kierunku stadionu Arkonii.
– Co powoduje korki. Wygląda to tak, że zabrakło kilkudziesięciu centymetrów w projekcie – dodaje pan Bogdan. – Natomiast autobusy komunikacji miejskiej kilkadziesiąt metrów dalej blokują płynność ruchu w tym samym kierunku. Pytanie, czy wykonanie zatoczki przystankowej to taka wielka filozofia? Są takie sytuacje, gdzie następuje kulminacja a to miejsce jest wbrew pozorom kanałem komunikacyjnym pomiędzy dużymi arteriami.
Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego przyznaje, że po raz pierwszy spotkał się z zastrzeżeniem.
– To pierwszy sygnał o problemach, ale wszystko reguluje prawo o ruchu drogowym – mówi Dariusz Wołoszczuk z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.
Zgodnie z prawem, na drodze z pierwszeństwem tramwaj jedzie pierwszy, nawet w sytuacji jeśli inne pojazdy jadą prosto, a pojazd szynowy skręca w lewo.
Zdaniem ZDiTM, jeżeli dochodzi do zatorów, to są tylko chwilowe, ale ze względu na wyniesione przystanki poprawiło się bezpieczeństwo pasażerów wsiadających i wysiadających.
(JASZ)![od 7 lat](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.5/images/video_restrictions/7.webp)
Gala Mistrzowie Motoryzacji 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?