Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zlikwidowali połaczenie Szczecin - Wałcz. Pasażerowie są wzburzeni

Redakcja MM
Redakcja MM
Czym mamy dojechać do pracy, do Szczecina  w niedzielę rano? - ...
Czym mamy dojechać do pracy, do Szczecina w niedzielę rano? - ... Redakcja MM
Czym mamy dojechać do pracy, do Szczecina w niedzielę rano? - pytają mieszkańcy Wałcza. Jest szansa na przywrócenie połączenia od 15 marca 2015 roku, czyli w wiosennej korekcie.

- W nowym rozkładzie jazdy zabrali nam pociąg - skarży się Czytelnik, który poinformował nas o tym, że są ograniczone połączenia na trasie Szczecin - Wałcz. - W niedzielę ciężko dojechać do pracy, bo brakuje porannego pociągu do Szczecina.

Zgodnie z tym co ustaliliśmy w Urzędzie Marszałkowskim, ze względu na niską frekwencję, w niedzielę i święta ograniczono terminy kursowania dwóch pociągów tworzących parę w jednym obiegu na trasie Szczecin - Wałcz.

To pociąg regio nr 89560 (w starym rozkładzie nr 89528) Szczecin Główny - Wałcz (odj. 18.42), który kursuje codziennie oprócz sobót oraz pociąg Regio nr 89571 relacji Wałcz (odj. 4.00) Szczecin Główny (dotychczas nr 89521), który odjeżdża codziennie oprócz niedziel.

Skąd ta decyzja?

- Badania potoków pasażerskich przeprowadzone w pociągu nr 89521 w marcu, lipcu oraz październiku tego roku dowodzą, że w niedzielę na odcinku od Wałcza do Stargardu Szczecińskiego liczba pasażerów w omawianym pociągu nie przekracza 15-20 osób. Jest to więc potok uzasadniający obsługę tej relacji co najwyżej autobusem, a nie 120-tonowym pociągiem, dysponującym 150 miejscami siedzącymi - wyjaśnia Maria T. Markiewicz z UM.

- Mając jednak na uwadze trudną sytuację mieszkańców korzystających z tego połączenia także w niedziele oraz biorąc pod uwagę otrzymane wnioski w obronie omawianego pociągu, rozważona zostanie możliwość jego przywrócenia od 15 marca 2015 roku, czyli z dniem wejścia w życie pierwszej korekty rocznego rozkładu jazdy pociągów- dodaje Maria T. Markiewicz.

- Należy jednak mieć świadomość, że ze względu na ograniczone możliwości finansowe województwa (m.in. w wyniku wprowadzenia zmian w sposobie naliczania tzw. "janosikowego" dochody województwa zachodniopomorskiego w 2015 roku ulegną zmniejszeniu o około 10 procent) może się to odbyć jedynie kosztem likwidacji innych pociągów.

Może samorząd pomoże?

Jest jeszcze inna możliwość. Alternatywnym rozwiązaniem, umożliwiającym przywrócenie kursowania omawianych pociągów w pełnym zakresie, czyli codziennie bez konieczności wprowadzania innych ograniczeń, mogłoby być zawarcie przez samorządy lokalne, zainteresowane wsparciem swoich mieszkańców w dojazdach do pracy w Szczecinie i Stargardzie, umów z Województwem Zachodniopomorskim o wspólnym dofinansowywaniu kursowania omawianych pociągów.

- Podobna współpraca w zakresie wspólnego dofinansowywania pociągów regionalnych była już z powodzeniem praktykowana pomiędzy samorządem województwa zachodniopomorskiego a m.in. Gryfinem, Kaliszem Pomorskim, Mielnem i Koszalinem - dodaje Markiewicz.

Remont za kilkanaście milionów

We wrześniu 2012 roku wyjechał pierwszy pociag pasażerski po 12 letniej przerwie, który zainaugurował codzienne połączenie między Szczecinem, Wałczem i Piłą. Reaktywacja połączenia była możliwa po zmodernizowaniu linii kolejowej nr 403 na odcinku Wałcz - Kalisz Pomorski - Ulikowo. Prace trwały prawie dwa lata i kosztowały ponad 19 milionów złotych. Odbudowany odcinek ma długość 101,7 kilometrów.


od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto