Ze Szczecina do Poznania pojedziemy szybciej o 50 minut, bo pociągi pomkną nawet 160 kilometrów na godzinę!

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Przystanek Pęckowo
Przystanek Pęckowo Łukasz Bryłowski, PKP PLK
Udostępnij:
To jedna z największych inwestycji w ramach Krajowego Programu Kolejowego. Jej zakończenie jest planowane do końca 2022 roku, ale już teraz możemy korzystać z części udogodnień.

Na trasie Poznań Szczecin do pociągów wygodnie można wsiąść już z nowych peronów w 17 miejscowościach, m.in. w Kiekrzu, Pamiątkowie, Choszcznie, Reptowie i Szczecinie Zdunowie.

- Wszystkie platformy są przystosowane do potrzeb osób mających trudności z poruszaniem się. Wykonane zostały pochylnie wraz z antypoślizgową nawierzchnią ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących - informuje Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Zamontowano nowe wiaty, ławki, kosze na śmieci oraz jaśniejsze oświetlenie. Ułatwieniem w podróżach są tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy.

To nie koniec prac!

Łącznie na modernizowanej linii podróżni zyskają ponad 60 nowych peronów na ponad 30 stacjach i przystankach. Na przełomie roku dostępne będą platformy m.in. w Ziemomyślu, Morzycy, Dolicach, Choszcznie i Starym Klukomiu.

Prace odbywają się przy utrzymaniu ruchu pociągów na całej, około 190 kilometrowej trasie. Etapowo wymienia się tory, sieć trakcyjną i montowane są nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

- Nowa nawierzchnia jest już m.in. na odcinku Poznań Główny-Rokietnica, Dobiegniew-Bierzwnik i Reptowo-Szczecin Dąbie. Dla sprawnych i bezpiecznych przejazdów przebudowywane są przejazdy kolejowo-drogowe oraz mosty m.in. nad Wartą, Notecią i wiadukty w Stargardzie - dodaje przedstawiciel PKP PLK. - Dzięki inwestycji, po uzyskaniu wymaganych certyfikatów najszybsze pociągi pokonają trasę Poznań-Szczecin z prędkością 160 km/h poniżej 2 godzin, nawet o 50 minut krócej niż przed rozpoczęciem prac. Zmodernizowana trasa umożliwi przejazdy większej liczby składów oraz zapewni lepsze warunki przewozu towarów ważną częścią europejskiego korytarza transportowego z Dolnego Śląska do Pomorza Zachodniego.

Modernizacja wspomnianej linii jest realizowana w ramach projektu "Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny Szczecin Dąbie" za ok. 4,1 mld zł z wykorzystaniem środków instrumentu Unii Europejskiej z instrumentu "Łącząc Europę" (CEF) w wysokości ok. 1,8 mld zł.

Inwestycja ma zakończyć się do końca 2022 r., natomiast zakończenie prac na wielkopolskim odcinku (Poznań Główny - Wronki) przewidywane jest w grudniu bieżącego roku.

ZOBACZ TEŻ:

Radosław Fogiel o komisji śledczej ws. Pegasusa w Sejmie

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie