Pasażerowie zwykli narzekać na jego stan, tramwajarze zaś cały czas odczuwają negatywne dla pojazdów skutki eksploatacji torowiska. Warto się jednak zastanowić, czy remont Bramy Portowej nie spowodował, że feralna torowisko będzie można nieszkodliwie zamknąć?
Tory na ulicy Potulickiej pamiętają jeszcze czasy ll Wojny Światowej. W latach '70 został przeprowadzony remont, który według obiegowej opinii pogorszył jeszcze bardziej stan torowiska. [ Zobacz zdjęcia ]
Od kilkunastu lat rzesze zarówno urzędników jak i pasjonatów zastanawiają się czy torowiska nie przenieść na sąsiadującą ulicę.
Stan torowiska jest fatalny, a a jego ewentualny potrzeba aż 46 milionów złotych, gdyż wymaga on także przebudowy ulicznego bruku. Jednak ostatni remont Bramy Portowej spowodował, iż pojawiły się znakomite warunki do wyprowadzenia z ulicy Potulickiej ruchu tramwajowego.
Dzięki nowemu skrętowi w relacji Krzywoustego -Plac Żołnierza linia 8 bis kursuje do Placu Rodła, zamiast ulicy Dworcowej. Ponadto "ósemka" nie musi przejeżdżać przez Dworcową wyjeżdżając j zjeżdżając do zajezdni, co ostatecznie sprawia, że ulica ta pozostaje całkowicie wolna od tramwajów. Dzięki temu, bez problemu można by wysłać na nią "jedynkę".
Linia 9 zaś używając nowego zakrętu mogła by swobodnie kursować do Placu Rodła, gdyż jak widać obecnie rozwiązanie to jest bardzo użyteczne. Z "czwórki" zaś można by utworzyć linie okrężną do Pomorzan.
W Szczecinie jest mnóstwo innych torowisk, które wymagają pilnego remontu i myślę, iż nie warto przejmować się ulicą Potulicką zwłaszcza, że ostatni remont Bramy Portowej stworzył znakomitą możliwość nieszkodliwego ominięcia tego odwiecznego problemu.
Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?