Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zamknęli bulwar i spóźniają się autobusy

Redakcja MM
Redakcja MM
Fot. Andrzej Szkocki
Po zamknięciu Bulwaru Piastowskiego w godzinach szczytu tworzą się korki na Nabrzeżu Wieleckim, które sięgają ulicy Kolumba. Skarżą się pasażerowie autobusowych linii nr 61, 75 i 81, bo w nich tkwią.

Problem korków uderza w pasażerów komunikacji miejskiej, bo stoją w nich także autobusy. Mało tego, mają problemy z wyjechaniem z pętli przy dworcu kolejowym.

– Korki zaczynają się między godz. 15 a 17 – mówi pan Konrad, jeden z kierowców autobusów, który zastrzegł swoją anonimowość. – Trudno wyjechać z pętli i włączyć się do ruchu przez ulicę Kolumba. Wymuszamy, wyjeżdżając do połowy ulicy, kolejna udręka to korki na odcinku od ronda aż do skrzyżowania z ulicą Wyszyńskiego. Do tej pory ich nie było. Mając po drodze zaledwie dwa przystanki mam po przyjechaniu na ulicę Wyszyńskiego już 15 minut spóźnienia. Mało tego, omijamy korek przejeżdżając przez „podwójną ciągłą”, żeby w ten sposób dostać się na pas dla skręcających w lewo. Po drodze pasażerowie mają pretensje za poślizg w czasie, bo dojeżdżają później do domu. A przecież to nie nasza wina.

Dlaczego zamknięcie bulwaru przyniosło taki skutek?

Kierowcy jadący w kierunku północnych dzielnic miasta omijali sygnalizację i przejeżdżali bulwarem pod Mostem Długim, dzięki czemu wyjeżdżali tuż przy estakadzie Trasy Zamkowej. To był wygodny skrót.

Efekt zamknięcia Bulwaru Piastowskiego jest taki, że kierowcy czekają na możliwość „wbicia” się na pas do jazdy na wprost tłumaczy Paweł Kowalski, kierowca.

Sprawę opóźnień zgłosiliśmy do Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. Otrzymaliśmy obietnicę zajęcia się problemem.

– Przeanalizujemy punktualność jazdy wymienionych autobusów za pomocą systemu komputerowego Municom za okres ostatniego tygodnia, jak również kontrolerzy ruchu przeprowadzą kontrolę punktualności na przystanku „Wyszyńskiego” – mówi Marta Kwiecień-Zwierzyńska, rzecznik ZDiTM. – Na podstawie wyników z przeprowadzonych kontroli będziemy mogli wypowiedzieć się co do zasadności przekazanej informacji, jak również podjąć stosowne działania.

dr inż. Jacek Pok
Akademia Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
- Samo przeprogramowanie sygnalizacji nic nie zmieni. Proponowałbym wymalowanie żółtych linii oraz następujące zmiany: prawy pas ruchu zostawić tak jak dotychczas dla jadących w stronę Mostu Długiego, ze środkowego pasa umożliwić jazdę na wprost i w prawo, a z lewego pasa umożliwić jazdę w lewo i na wprost.
Zobacz też:

Nabrzeże Wieleckie: Tworzą się korki, bo zamknęli Bulwar Piastowski

Rusza przebudowa Bulwaru Piastowskiego


Nabrzeże Odry zmieni się nie do poznania!

Bulwar Elbląski: Znamy wykonawcę przebudowy


Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto