Przeprawa będzie się składać z dwóch stalowych, trójprzęsłowych konstrukcji kratownicowych, dla każdego z torów z osobna, posadowionych na wspólnych przyczółkach i filarach.
- Zamknięcie mostu i jego rozbiórkę chcemy wykonać na początku przyszłego roku. Przeprawa będzie możliwa już nową konstrukcją. Zakończenie na dzień dzisiejszy planowane jest na grudzień 2023 roku - mówi Michał Wrzosek, reprezentujący wykonawcę prac, firmę Budimex.
11 grudnia w życie wejdzie nowy rozkład jazdy pociągów i wiadomo, że przebudowa mostu mocno skomplikuje ruch pociągów w kierunku Gryfina. Zmiany odczujemy na pewno w styczniu 2023 roku. Przez most prowadzi linia kolejowa nr 273 Wrocław Główny - Szczecin Główny, nazywana przed laty nadodrzańską magistralą węglową lub krócej - Nadodrzanką.
- Na czas trwania prac modernizacyjnych pociągi będą kursować objazdem przez Szczecin Dąbie - wyjaśnia Damian Kurpiel z zachodniopomorskiego oddziału Polregio.
W tym miejscu pociągi będą zmieniać kierunek, co w praktyce oznacza tylko tyle, że maszynista przejdzie do kabiny na końcu dwukierunkowego składu. Ciężar ruchu spocznie na linii kolejowej nr 428, łączącej stację Szczecin Dąbie ze stacją Szczecin Podjuchy, która dotąd obsługiwała głównie ruch towarowy i przebiega obok zniszczonej willi w Podjuchach.
- Ku końcowi zmierzają prace przygotowawcze na linii kolejowej nr 428 Szczecin Podjuchy - Szczecin Dąbie - mówi Bartosz Pietrzykowski z Polskich Linii Kolejowych PKP.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?