Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zamiast drogą dla rowerów, będziemy jeździć ulicą

Anna Folkman
Anna Folkman
Wzdłuż ul. Wierzbowej miała powstać droga rowerowa. Mieszkańcy osiedla sprzeciwili się temu, więc zamieniono ją na parkingi.

Rowerzyści nie byli zachwyceni tym pomysłem. Przystaną na to tylko, kiedy kierowcy będą mieli znaczne ograniczenie prędkości.

Wzdłuż ul. Wierzbowej dwukierunkowa droga dla rowerów była do tej pory po jednej stronie ulicy. Nie spełniała odpowiednich parametrów (była zbyt wąska), ale rowerzyści z niej korzystali. Jeszcze w sierpniu wszystko wskazywało na to, że zostanie wybudowana druga ścieżka, będąca lustrzanym odbiciem istniejącej. Drogi miały być jednokierunkowe.

- Zgodnie z wieloetapowym planem budowy ścieżek rowerowych pomiędzy ul. Witkiewicza a ul. Mieszka I wzdłuż ulic Derdowskiego, Dworskiej, Wierzbowej miał powstać ciąg ścieżek rowerowych – przyznaje Marta Kwiecień-Zwierzyńska z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - Projekt przebudowy ul. Wierzbowej przewidywał budowę drugiej ścieżki na odcinku od pl. Słowińców do ul. Mieszka I.

Sprzeciwili się temu mieszkańcy ul. Wierzbowej i Rada Osiedla Gumieńce. Podjęto decyzję o przekwalifikowaniu ścieżki rowerowej w pobocze umożliwiające parkowanie pojazdów. Brak miejsc postojowych dla samochodów nie przekonuje jednak cyklistów.

- Znaczna część mieszkańców ma miejsce do parkowania na swojej posesji – zauważa Tomasz Loga ze Stowarzyszenia Rowerowy Szczecin.- W efekcie zmiany drogi na parking pieniądze wydane m.in. na poprawę bezpieczeństwa rowerzystów zostały zmarnowane. Można próbować zrozumieć mieszkańców, choć tak naprawdę w wielu miejscach dało się zaparkować pomiędzy drogą rowerową a chodnikiem, jak ma to miejsce po drugiej stronie. Trudno jednak zrozumieć działania parking, zamiast drogi dla rowerów. Będziemy domagać się od zarządcy drogi zapewnienia bezpieczeństwa rowerzystom jeżdżącym ul. Wierzbową. Byłoby to z pewnością znaczne ograniczenie prędkości.

Gdyby auta jeździły wolniej na ulicy byłoby spokojniej. Kierowcy nie traktowaliby jej jak „przelotówki”, a ruch tranzytowy skupiłby się na ul. Europejskiej.

- Decyzja o rezygnacji ze ścieżki rowerowej spowodowana była tym, że ul. Wierzbowa powinna pełnić funkcję właśnie ulicy o ruchu uspokojonym, dlatego proponowana organizacja ruchu zakłada sprowadzenie ruchu rowerowego na jezdnię, wprowadzenie progów zwalniających i ograniczenia prędkości do 30 km na godz. – dodaje Kwiecień-Zwierzyńska.

Już w piątek ul. Wierzbową przejedzie kolumna rowerzystów. Wszystko w ramach styczniowej Masy Krytycznej, która rozpocznie się dzisiaj o godz. 18 na pl. Lotników. Swój przejazd cykliści dedykują ulicy Wierzbowej. Każdy rowerzysta jest mile widziany.

Zobacz też blog o tematyce rowerowej "Szczecin na kÓłkach

Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto