- Jest zgoda na modernizację naszego obiektu - mówi Krystyna Gawrońska, dyrektor działu inwestycji Tramwajów Szczecińskich. - W pierwszym etapie przebudujemy istniejący budynek oraz zbudujemy halę nad torem objazdowym. Obecnie mamy gotowe studium wykonalności. Od urzędu miasta zależy, kiedy będzie ogłoszony przetarg, ale prawdopodobnie w przyszłym roku. Przewidujemy, że ten etap potrwa do 2013 roku.
Nie oznacza to, że spółka Tramwaje Szczecińskie rezygnuje z wariantu maksymalnego, czyli powiększenia zajezdni o nowe obiekty. Mają być one dostosowane do obsługi nowoczesnego taboru tramwajowego.
**Polecamy!
Pożegnamy się z szybkim tramwajem? To może powinniśmy pożegnać się i z prezydentem?**
Wybudowana zostanie nowa hala postojowa (odstawcza) o wymiarach ok. 68,5 x 133,5 m na 18 torów, wiata postojowa/odstawcza, budynek stacji prostownikowej, silos na piasek wraz z osprzętem, budynek ochrony. Rozbudowie o 2 tory zostanie objęta istniejąca hala obsługowo-naprawcza. Po rozbudowie w zajezdni tramwajowej będzie mogło stacjonować 250 wagonów.
Łączna wartość projektu to 222 mln zł, a wielkość dofinansowania stanowi 50 procent kosztów kwalifikowanych.
Przypomnijmy, że Zajezdnia Tramwajowa "Pogodno" zlokalizowana przy alei Wojska Polskiego 200 została wybudowana w 1934 roku jako zajezdnia czołowa. W latach 1973-80 dokonano częściowej przebudowy starych hal, wybudowano nową halę obsługowo-naprawczą oraz wybudowano tory objazdowe.
Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?