Przebudowa Węzła Wyszyńskiego
W pierwszym etapie prac zaplanowane zostało:
- zdjęcie sieci trakcyjnej wzdłuż Nabrzeża Wieleckiego i na łuku w ul. Kardynała Wyszyńskiego,
- demontaż słupów trakcyjnych,
- wiercenie i wykonanie nowych fundamentów słupów.
- Dzięki zawieszeniu kursowania "szóstki" możliwa będzie także rozbiórka torowiska na ulicy Nabrzeże Wieleckie od strony dworca, następnie od Jana z Kolna bez rozbiórki przejazdu na Małej Odrzańskiej. W ramach pierwszych robót zaplanowana została budowa kanalizacji deszczowej od strony dworca następnie od Jana z Kolna. Wykonane zostanie koryto torowiska od strony dworca, później pozostanie wykonanie drenażu i rozpoczęcie podbudów torowiska
- wylicza Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa spółki Tramwaje Szczecińskie.
CZYTAJ TEŻ:
Zmiany w komunikacji miejskiej
23.05.2020 do odwołania wstrzymany zostanie ruch tramwajowy w ciągu ul. Nabrzeże Wieleckie. W związku z tym linia numer 6 będzie kursować na zmienionej trasie, w zamian pojawi się linia autobusowa 806.
- Linia 6 kursować będzie na trasie objazdowej: od ul. Kolumba przez ul. Nową – Bramę Portową – pl. Hołdu Pruskiego – ul. Matejki do ul. Firlika i dalej do Gocławia, według specjalnego rozkładu jazdy bez zmian częstotliwości.
- Zmienią się też kursy wyjazdowe i końcowe tramwajów linii numer 3, 12 i 8.
- Wzdłuż Odry uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza (linia 806), która będzie realizować kursy na trasie Dworzec Główny – Stocznia Szczecińska i przebiegać będzie ulicami Kolumba, Nabrzeże Wieleckie, Jana z Kolna, Łady, Firlika, Antosiewicza, Nocznickiego.
ZOBACZ TAKŻE:
Kolejny element rewolucji
Zakres przebudowy węzła "Wyszyńskiego" obejmuje między innymi: przebudowę infrastruktury tramwajowej, drogowej, oświetlenia oraz częściowo uzbrojenie podziemne. Zmiany będą odczuwalne także dla pasażerów komunikacji miejskiej dzięki nowym przystankom i przebudowie peronów. Roboty prowadzone będą również na jezdni, chodnikach i ścieżce rowerowej.
Przebudowane będą sieci podziemne, a w infrastrukturze tramwajowej pojawią się nowe elementy takie jak sterowanie i ogrzewanie zwrotnic oraz system smarownic. Wzdłuż Nabrzeża Wieleckiego tory przebiegać będą po istniejącym śladzie. W ciągu ul. Wyszyńskiego zaprojektowany został dwukierunkowy pas autobusowo tramwajowy, natomiast na torowisku pojawi się dodatkowa dwukierunkowa relacja tramwajowa na kierunku Wyszyńskiego - Stocznia Szczecińska.
Długość projektowanych torów to blisko 1150 metrów toru pojedynczego. Roboty powinny zakończyć się jesienią tego roku.
Roboty wykonuje firma ZUE S.A. za kwotę 44.894.559,07.
ZOBACZ TEŻ:
Przedmiotowe zadanie realizowane jest w ramach projektu „Przebudowa torowisk tramwajowych w Szczecinie – etap II". W tym samym projekcie znajduje się będąca na ukończeniu przebudowa placu Szarych Szeregów, gdzie według zapewnień, prace przebiegają zgodnie z założonym planem.
- Na Placu Szarych Szeregów prace postępują bardzo sprawnie. Gotowe jest torowisko w ciągu Piłsudskiego wraz z zabudową drogową. Widać już perony, wiaty, wygrodzenia peronów i ciągów pieszych oraz przejścia dla pieszych. Trwają prace wykończeniowe do puszczenia ruchu tramwajowego na kierunku Piłsudskiego-Wojska Polskiego - informuje Hanna Pieczyńska.
Przypominamy, że zakres zmian na węźle "Szarych Szeregów" obejmuje między innymi całkowitą zmianę konstrukcji torów, zabudowę torowiska wraz z przebudową przystanków w al. Marszałka Józefa Piłsudskiego, przebudowę torowiska w al. Wojska Polskiego oraz al. Piastów z rozjazdami. W ramach prac wykonany zostanie także remont jezdni ronda Szarych Szeregów oraz zagospodarowanie samej wyspy ronda i peronów przystankowych.
ZOBACZ TAKŻE:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?