Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zaczyna się kolejny etap przebudowy na ulicy Szafera w Szczecinie. Nowe ZDJĘCIA

OPRAC.:
Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Przebudowa ulicy Szafera w Szczecinie
Przebudowa ulicy Szafera w Szczecinie fot. Andrzej Szkocki
W nocy z 22 na 23 lutego zostanie wprowadzony kolejny etap organizacji ruchu. Na skrzyżowaniu Szeroka – Modra - Szafera będzie wprowadzony ruch wahadłowy. Dzięki temu wykonawca rozpocznie prace związane z frezowaniem nawierzchni, a następnie przystąpi do rozbiórek.

Pogoda pozwala wykonawcy robót związanych z przebudową ulicy Szafera wznowić prace wstrzymane ze względu na warunki pogodowe.

- Zmiany wprowadzone zostaną w celu wykonania odcinka kanalizacji deszczowej od istniejącego skrzyżowania ul. Szerokiej i Modrej do około 80m w głąb ul. Modrej. Projektowana kanalizacja deszczowa jest usytuowana w osi istniejącej drogi w związku z czym konieczne jest wykonanie prac przy ruchu wahadłowym. Dodatkowo wykonawca będzie prowadził roboty wodociągowe na danym odcinku oraz prace brukarskie i związane z wykonaniem nawierzchni jezdni - wyjaśnia Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółkiTramwaje Szczecińskie Sp. z o.o. - W planach na przyszły czas jest także przystąpienie do montażu 3 zbiorników kanalizacji deszczowej zlokalizowanych między pętlą, a ul. Szeroką, kontynuacja prac związanych z wykonaniem sieci wodociągowej oraz wznowienie montażu sieci trakcyjnej i brukowania. Montowane będą także słupy oświetleniowe. Jednocześnie rozpocznie się profilowanie terenu, humusowanie, a w marcu nasadzenia zieleni.

ZOBACZ TEŻ:

Zakończyły się już prace związane z układaniem toru w konstrukcji bezpodsypkowej i klasycznej wraz z rozjazdami oraz układaniem rozjazdów torów. W budynku wykańczanie oraz montaż urządzeń elektroenergetycznych stanowiących wyposażenie podstacji. Gotowe jest także odwodnieniowe torowiska w konstrukcji podsypkowej. W znacznym stopniu zrealizowano prace brukarskie (parkingi przy pętli, chodniki) oraz prace związane z wykonaniem konstrukcji jezdni.

O inwestycji

W ramach inwestycji powstanie nowe torowisko tramwajowe, biegnące do zupełnie nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy hali Netto Arena, a także infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.

ZOBACZ TEŻ:

Dużej zmianie ulegnie także układ drogowy, a to za sprawą wybudowania czterech rond, parkingu park&ride oraz nowej jezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.

Za prace budowlane odpowiada firma Eurovia Polska S.A. Koszt prac został wyceniony na 125 190 424,45 zł brutto. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Tramwaje Szczecińskie, której powierzono funkcję zastępstwa inwestorskiego oraz funkcję inżyniera kontraktu.

ZOBACZ TEŻ:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto