Zachodnia Obwodnica Szczecina
Dokumentacja obejmująca badania podłoża i elementy Koncepcji Programowej została przyjęta. Na przełomie kwietnia i maja projekt obwodnicy będzie przedstawiony do zatwierdzenia przez KOPI (Komisję Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych) przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad.
Zatwierdzenie tej dokumentacji umożliwi wdrażanie kolejnych etapów procesu realizacyjnego tej inwestycji.
Koncepcja Programowa i badania podłoża
- Dokumentacja dla Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6 została zrealizowana dzięki przyznanemu przez Ministra Infrastruktury finansowaniu w kwocie 24,5 mln złotych.
- W ramach prac przygotowawczych do tej inwestycji prowadzonych przez firmę Transprojekt Gdański wykonano wiercenia o łącznej długości 45 km.
- Sondowań statycznych i dynamicznych wykonano 18 km, przeprowadzono badania tomografią elektrooporową. Ten szeroki zakres badań geologicznych dał obraz budowy podłoża na całym przebiegu drogi, w tym tunelu pod Odrą, gdzie wiercenia sięgnęły głębokości 90 metrów.
- W korytarzu z decyzji środowiskowej została zaprojektowana dwujezdniowa droga ekspresowa wraz z mostami, wiaduktami i przepustami.
- Największym obiektem na tej inwestycji będzie bez wątpienia tunel drogowy pod rzeką Odrą o długości 5 km.
- Tunel będzie się składał z dwóch odrębnych naw dla dwóch jezdni drogi S6, będzie wykonywany przy użyciu technologii drążenia maszyną TBM.
ZOBACZ TEŻ:
CZYTAJ TEŻ:
Obwodnica ominie Szczecin od Północy i Zachodu
Zachodnia Obwodnica Szczecina będzie miała długość około 50 km, od północy i zachodu ominie aglomerację szczecińską. Początkiem inwestycji od zachodu będzie połączenie z węzłem Szczecin Zachód na przecięciu z autostradą A6, natomiast końcem węzeł Goleniów Północ łączący drogi S3 i S6.
Droga będzie stanowiła alternatywę dla obecnego szlaku S3/A6 omijającego Szczecin od południa-wschodu i razem z nim utworzy ring wokół miasta.
Droga w znaczny sposób poprawi skomunikowanie całej aglomeracji szczecińskiej z siecią dróg ekspresowych i autostrad. Szczególne znaczenie będzie miała dla położonych na północ od Szczecina Polic.
Obecnie aby dojechać z Polic do węzła S3/S6 Goleniów Północ trzeba przejechać 58 km, w tym pokonać samo centrum Szczecina, po powstaniu obwodnicy trasa ta skróci się do 23 km, a czas przejazdu kilkukrotnie.
Z centrum Szczecina zostanie wyprowadzona znacząca część ruchu samochodowego, w tym pojazdy jadące do zakładów chemicznych w Policach.
ZOBACZ TEŻ:
ZOBACZ TAKŻE:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?