MKTG NaM - pasek na kartach artykułów
5 z 10
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Licencję na Isettę kupiło także BMW. Firma pogrążona była w...
fot. Andrzej Szkocki

Wyjątkowy mikrosamochód w Muzeum Techniki i Komunikacji. Niecałe 30 sekund do setki! [ZDJĘCIA]

Licencję na Isettę kupiło także BMW. Firma pogrążona była w kryzysie, głównie przez nastawienie produkcji podczas II wojny światowej na silniki lotnicze. BMW produkowało w połowie lat 50. XX wieku tylko jeden model luksusowego samochodu, który zresztą przynosił straty. BMW-Isetta zadebiutowała w 1955 roku. Po kilku latach BMW produkowało mikrosamochody już pod własną marką.
- Do tej serii należy prezentowane w naszym muzeum autko. Niemcy starali się usunąć najpoważniejsze wady nękające wszystkie mikrosamochody. Późniejsze modele miały już nowe silniki bmw, osprzęt elektryczny Boscha i lampy Hella. Autko dostało przesuwane okienka. Zmorą większości bubble car była duchota. Małe wnętrze błyskawicznie się nagrzewało, a pierwsze mikrosamochody nie miały otwieranych okien - mówi muzealnik. - Wreszcie autko BMW stanęło na czterech, normalnie rozstawionych kołach. Trójkołowce były wywrotne i przesadnie wrażliwe na wyboje.

Zobacz również

Dobre kino w DCF!
Materiał promocyjny

Dobre kino w DCF!

Gwiazdor nawiedza przyjaciółkę po śmierci? "Na pewno jest w pobliżu"

Gwiazdor nawiedza przyjaciółkę po śmierci? "Na pewno jest w pobliżu"

Polecamy

Google będzie wiedziało o zhakowaniu twojego telefonu przed tobą

Google będzie wiedziało o zhakowaniu twojego telefonu przed tobą

Kolejny trudny egzamin maturalny? Opinie maturzystów po rozszerzonej z chemii

Kolejny trudny egzamin maturalny? Opinie maturzystów po rozszerzonej z chemii

Serial Tomb Raider od Amazon powstaje! Zobacz, co już wiemy na temat adaptacji

Serial Tomb Raider od Amazon powstaje! Zobacz, co już wiemy na temat adaptacji