Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wojska Polskiego bez tramwaju? "Będziemy walczyć do końca"

Marek Jaszczyński
9 radnych "za", tyle samo przeciw i dwa głosy wstrzymujące. Tak upadła obywatelska uchwała o odbudowie tramwaju na alei Wojska Polskiego.

Uchwała w sprawie odbudowy linii tramwajowej na al. Wojska Polskiego nie przeszła w głosowaniu na wczorajszej sesji.

- Będziemy walczyć do końca - zapowiedział przed głosowaniem Wojciech Dorżynkiewicz, radny niezrzeszony i jeden z inicjatorów odbudowy linii tramwajowej.

Czytaj więcej: Tramwaj na al. Wojska Polskiego? Zdania radnych są podzielone. "Uchwała straciła zęby"

Pod obywatelskim projektem uchwały podpisy złożyło 1 554 mieszkańców miasta, około 40 procent z nich to mieszkańcy Śródmieścia. Według osób, które walczą o budowę linii tramwajowej na śródmiejskim odcinku Wojska Polskiego przyczyni się on do ożywienia centrum miasta.

Dyskusja między radnymi była bardzo ożywiona. Marek Duklanowski, radny PiS pytał przeciwników odbudowy szyn, dlaczego nie chcą tramwaju.

- Co za państwem stoi? Bo ja nie mam zdania, czekam na badania, bo dziś nie można podjąć decyzji "za", ani "przeciw" - mówił.

Do odpowiedzi wystąpił Władysław Dzikowski, szef klubu Bezpartyjni.

- Tramwaj sprawdza się jak ma długie przeloty, nikomu nie wadzi, na przykład Szczeciński Szybki Tramwaj na Prawobrzeżu, ale w centrum miasta, jeśli nawala tramwaj, to widzimy co się dzieje. Paraliż całego miasta - mówił radny Dzikowski przed głosowaniem.

Radny przekonywał, że lepsze rozwiązanie to inwestycja w autobusy, bo 50- 60 mln zł tych wydane na budowę linii tramwajowej na alei zapewni 100 lat eksploatacji. - Poza tym autobus objeżdża korki, a tramwaj tego nie zrobi - dodał.
Rafał Niburski, radny PiS apelował o głosowaniu "za".

- Toczymy dyskusję o alei Wojska Polskiego nie na temat rewitalizacji ulicy tylko nad rozwiązaniami komunikacyjnymi. Ani tramwaj ani wariant, który wygrał nie ożywi alei. Najpierw zastanówmy się co chcemy na alei Wojska Polskiego. Opowiadam się za przywróceniem linii tramwajowej, dajmy sobie szansę, a nie z góry odrzucajmy tę inicjatywę - powiedział radny Niburski.
Małgorzata Jacyna-Witt, radna niezależna zaproponowała wyłączenie dwóch środkowych pasów ruchu na alei, żeby sprawdzić w jaki sposób miasto będzie funkcjonować jeszcze przed planowanymi zmianami w organizacji ruchu.

Jako ostatnia tuż przed głosowaniem wypowiedziała się dr Helena Freino, urbanistka z ZUT.

- Związek między rewitalizacją a tramwajem jest ścisły. Miasta rewitalizujemy, bo przeszły kryzys w związku z motoryzacją. Zaczęły się wyludniać. Ta ulica będzie zawalona samochodami, a autobus stanie w korku i nie przewiezie tylu pasażerów co tramwaj - przekonywała urbanistka.

Zobacz także:

Zobacz także:

Zobacz też:

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto