„Włocławek” należy do POL- Levant, czyli spółki powstałej na bazie Polskich Linii Oceanicznych. Włocławek ma polski rodowód, powstał w 1989 roku, w Gdyni. Pływa pod banderą maltańską. Nośność ponad 8 tysięcy ton, długość 147 m, szerokość 23,5 m, zanurzenie ponad 7 metrów, pływa z prędkością 15 węzłów (według innych danych 16,5 w). Może wziąć na pokład ponad 500 kontenerów.
To statek ro-ro, czyli klasa jednostek przystosowana do przewożenia ładunków tocznych i pojazdów (samochodów osobowych, ciężarówek lub wagonów kolejowych) wyposażonych w rampę (Włocławek ma rampę rufową) umożliwiającą wyładunek bezpośrednio na nabrzeże oraz system pokładów wewnętrznych połączonych rampami wewnętrznymi, urządzeń mocujących podczas podróży ładunek na kołach oraz bardzo sprawną wentylację wewnętrzną. Chodzi o bardzo szybki i sprawny załadunek oraz rozładunek w porcie.
Ciekawy jest rodowód rorowców, który sięga czasów drugiej wojny światowej. Chodzi o okręty określane w amerykańskiej marynarce wojennej jako LSD (Landing Ship, Dock) - "okręty doki" używane w operacjach desantowych.
Posiadają one zalewane częściowo przedziały ładunkowe, z których po zanurzonych rampach ro-ro lub bezpośrednio z zalanej ładowni do akwenu, w którym znajduje się okręt, mogą wypływać barki desantowe, poduszkowce, bojowe i transportowe pojazdy wojskowe (czołgi i transportery - amfibie).
fot. laudon
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?