Zadaniem wykonawcy będzie również przebudowa placu Rodła i placu Żołnierza Polskiego. Prace zaplanowano na prawie dwa lata. - Gdyby nie było odwołań od wyników przetargu, a aura okazała się łaskawa to prace mogłyby ruszyć jeszcze w tym roku - mówi Hanna Pieczyńska z Tramwajów Szczecińskich.
Przebudowa torowisk w al. Niepodległości i al. Wyzwolenia do ronda Giedroycia
Pracami zajmie się krakowska firma ZUE S.A., która znana jest u nas z innych inwestycji:
- w tym trwającej właśnie przebudowy węzła "Wyszyńskiego"
- i zakończonego węzła "Szarych Szeregów".
Firma ZUE S.A. zaoferowała wykonanie prac za 174,42 mln zł. To kwota aż o ponad 10 mln zł niższa od szacunków spółki Tramwaje Szczecińskie.
Pozostałe dwie oferty były wyższe. Firma Torpol S.A. wyceniła usługi na 186,58 mln zł, a Budimex na 208,92 mln zł.
ZOBACZ TEŻ:
Co się zmieni?
Inwestycja ucieszy osoby korzystające z komunikacji miejskiej, które narzekają na stan torowisk.
- Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości - pl. Żołnierza Polskiego - al. Wyzwolenia - pl. Rodła do ronda Giedroycia zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8034 metrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów - tłumaczy Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie.
Przebudowa torowisk. Zobacz wizualizacje
Zakres robót obejmuje nie tylko wymianę torów, ale również:
- przebudowę pętli Dworzec Niebuszewo,
- przebudowę placu Rodła
- i placu Żołnierza Polskiego.
Priorytet dla komunikacji i przystanki wiedeńskie
W ramach inwestycji zostanie nadany priorytet dla komunikacji miejskiej na całym wspomnianym odcinku, poprzez wykonanie pasów autobusowo-tramwajowych.
Pasażerowie będą mogli korzystać z przystanków tzw. wiedeńskich (znanych już z ul. Arkońskiej), umożliwiających łatwiejsze dojście i wsiadanie do tramwaju.
Przewidziano także przebudowę chodników oraz zjazdów, budowę pasów rowerowych, przebudowę sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.
Ale mniej miejsc parkingowych
Plany modernizacji pokazują, że miasto nie jest z gumy. Zabraknie miejsc parkingowych.
Osoby prowadzące biznes i mieszkańcy alei Wyzwolenia zwracają uwagę, że po wielkiej modernizacji arterii znikną miejsca parkingowe. O tym fakcie okoliczni mieszkańcy oraz przedsiębiorcy dowiedzieli się dopiero po opublikowaniu artykułu na GS24.pl.
Kiedy śpisz, oni pracują, czyli nocne prace remontowe na torowisku. Zobacz wideo
Wywołało to nie lada oburzenie wśród lokalnej społeczności, ponieważ w najbliższej okolicy nie ma jakiejkolwiek możliwości zaparkowania.
- Prosty przykład kamienicy przy Wyzwolenia 87, która nie posiada żadnego wydzielonego i przynależnego podwórza, a dostęp do drogi publicznej jest jedynie od strony ulicy, a który to z kolei zostanie kompletnie odcięty planowaną modernizacją ulicy poprzez wykonanie przystanku tramwajowego oraz postawienie słupków na chodniku - mówi pan Tomasz, nasz czytelnik. - Dodam że w podobnej sytuacji jest wiele takich kamienic w Szczecinie. Pytanie brzmi, w jaki sposób w takim miejscu funkcjonować? Parkować 1000 metrów od domu na targowisku Manhattan? Jak wywieźć śmieci, skoro nie będzie można przejechać koszem między słupkami? Następne pytanie, czy ktoś uwzględnił fakt, iż w okolicy brak miejsc parkingowych zabije lokalnych przedsiębiorców z powodu braku możliwości zatrzymania się na tym odcinku drogi? A co z mieszkańcami bloków i kamienic?
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Pensja minimalna 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?