Wiadomo też, że zostanie na nich ograniczony ruch do 30 km na godz., w czym mają pomóc m.in. wyniesione skrzyżowania. Parkowanie zostanie przeniesione na jezdnię, dzięki czemu zostaną uwolnione chodniki, na których zagości mała architektura i zieleń.
Rada Miasta dała zielone światło
Pomysłodawcami zmian są radni z Rady Osiedla Śródmieście-Zachód, którzy w 2015 roku wraz ze studentami ZUT przygotowali wizualizacje proponowanych zmian.
Pomysł spodobał się m.in. radnemu PiS Markowi Duklanowskiemu, który jako przewodniczący komisji ds. Gospodarki Komunalnej, Rewitalizacji i Ochrony Środowiska zaprosił osiedlowych radnych na jedno z posiedzeń. Członkom komisji koncepcja się spodobała. Potem zaakceptowała ją cała Rada Miasta, przeznaczając na ten cel niezbędne środki.
Teraz nadszedł czas na konsultacje społeczne, w których mieszkańcy ulic mogli wyrazić swoje uwagi i pomysły.
- Jesteśmy zadowoleni z tych konsultacji – mówi Maciej Sikorski z Rady Osiedla Śródmieście Zachód. - Przyszło dużo mieszkańców. Zmiany im się podobały, a jak mieli uwagi, to konstruktywne. Nie mówili, że im się nie podoba, bo nie.
Miejsc parkingowych może nawet przybyć
Miasto na podstawie pomysłów osiedlowych radnych wraz z pracownią Macieja Sochanowskiego przygotowała dwie koncepcje zmian. Różnią je rozwiązania dotyczące ul. Bogusława X. Jedna zakłada, by pozostała dwukierunkowa, a druga, żeby była jednokierunkową, tak jak pozostałe ulice objęte modernizacją. To o kwestii organizacji ruchu i miejscach parkingowych zebrani dyskutowali najdłużej.
- Obawy o miejsca parkingowe okazują się jednak bezzasadne – tłumaczy Sikorski. - Początkowo zakładaliśmy, że z powodu zmian zamiast 550 będzie 450 miejsc parkingowych. Ostatecznie w pierwszym projekcie ubyło jedno miejsce a w drugim ich nawet przybędzie.
Śródmieście nie może być parkingowcem
Na konsultacjach był obecny także radny Marek Duklanowski.
- Pomysł podoba mi się tak samo, jak wtedy, gdy był prezentowany na komisji – mówi. - Bardzo dobrze, że takie zmiany zostaną wprowadzone, to dobry kierunek. Nie możemy traktować śródmieścia jako wielkiego parkingowca. Musi być ono przyjazne pieszym.
Dyskusja w sprawie zmian też mu się podobała.
- Były głosy, że nie powinno być zieleni, bo ta może stanowić zagrożenie podczas wichur, ale pojawiały się też konkretne problemy – mówi radny. - Jak chociażby, co stanie się z biletami strefy płatnego parkowania czy po zmianach w parkowaniu czy w którą stronę powinny być ulice jednokierunkowe, co jest do rozważenia.
Mieszkańcy zwracali uwagę, że zależnie od kierunku mogą mieć większy problem z dojazdem na swoje podwórko.
Efekty jeszcze w tym roku
Informacje o wynikach konsultacji zostaną podane do publicznej wiadomością w ciągu 30 dni od daty ich zakończenia. Pierwsze modernizacje ulic mają się rozpocząć jeszcze w tym roku.
Polecamy na gs24.pl:
- Co z Ikeą w Szczecinie? W Internecie głośno, firma milczy
- Walentynkowe szaleństwa w szczecińskich klubach [zdjęcia]
- "Portowcy - walczyć o mistrza". Pogoń zaprezentowana [zdjęcia, wideo]
- Nietypowe połączenia z numerem 112. Nie wyobrażacie sobie, z jakimi problemami dzwonią ludzie!
- Efektowna iluminacja na Łasztowni [wideo, zdjęcia]
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?