Na modernizowanej linii z Wielkopolski do Szczecina (odcinki: Poznań – Wronki, Wronki – Słonice, Słonice – Szczecin Dąbie) wymieniane są tory i sieć trakcyjna.
Dla podróżnych powstają nowoczesne perony. Można z nich już korzystać w:
- Poznaniu Woli,
- Kiekrzu,
- Pamiątkowie
- i Baborówku.
Komfort w podróży zwiększają wiaty, ławki i antypoślizgowa nawierzchnia. Dla osób o ograniczonych możliwościach przygotowano pochylnie, a na stacjach powstają przejścia podziemne z windami. Podobny standard zapewniony będzie także na peronach m.in.:
- we Wronkach,
- Szamotułach,
- Mokrzu,
- Drawinach,
- Podleścu,
- Dolicach,
- Kolinie
- i Choszcznie.
CZYTAJ TAKŻE:
Pociągi jeżdżą nowym torem wyposażonym w sieć trakcyjną i urządzenia sterowania na szlakach:
- Poznań – Kiekrz,
- Rokietnica – Szamotuły,
- Pęckowo – Wronki.
Przygotowywany jest sąsiedni tor. Równocześnie prace postępują między Słonicami a Choszcznem, Dolicami a Kolinem, Reptowem i Szczecinem Dąbie. Także na odcinku Dobiegniew – Bierzwnik oraz na stacji Drawski Młyn przed montażem nowych, rozbierane są stare szyny, podkłady i sieć trakcyjna.
Projekt "Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie" to jedna z największych inwestycji w ramach Krajowego Programu Kolejowego. Planowane do końca 2022 roku prace za ok. 4 mld zł są dofinansowane z instrumentu Unii Europejskiej CEF „Łącząc Europę” w kwocie ok. 2 mld zł.
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?