- Było to potrzebne ze względu na niewłaściwe postawy i zachowania kilku uczniów, które przeniosły się na całą społeczność – wyjaśnia Henryka Skarżyńska-Judkowiak, dyrektor placówki. – Niektórzy uczniowie wykazują niewłaściwe postawy wobec rówieśników, są cyniczni, prześmiewczy. Często lekceważą ogólnie przyjęte zasady i polecenia nauczycieli. To sygnał dla nas, że sytuacja może się pogorszyć. W naszej szkole panuje bardzo dobra atmosfera wśród innych klas. Tym bardziej chcemy zaradzić problemowi. Spotkania zostały przygotowane zarówno dla uczniów, rodziców jak i rady pedagogicznej.
Zajęcia potrwają od stycznia do czerwca. Podczas 10 spotkań uczniowie wezmą udział w grach, zabawach, które pozwolą im nauczyć się asertywności, będą kształcić właściwe postawy czy wyrażać emocje, a rodzice dowiedzą się np. jak chwalić swoje dzieci.
Dotację otrzymało tylko 80 najwyżej ocenionych projektów z ponad tysiąca nadesłanych z całej Polski.
- Tym bardziej cieszymy się, że zostaliśmy zauważeni – dodaje dyrektor. - Projekt był wspólną pracą nauczycieli i pedagogów z SP 7, ale szczególną rolę odegrała w nim Anna Tytonik, wychowawczyni klasy objętej programem. Jej troska o podopiecznych i zaangażowanie w rozwiązywanie problemów wychowawczych klasy są gwarancją, iż jako osoba odpowiedzialna za realizację projektu, wykona zadanie właściwie.
Fot. Archiwum
Pani dyrektor po wręczeniu nagrody w Warszawie. Na zdjęciu z Rzecznikiem Praw Dziecka Markiem Michalakiem.
Dziennik Zachodni / Wielki Piątek
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?