Chodzi o siedem wagonów typu 105N, które miały być sprzedane w przetargu. Ceny wywoławcze wynosiły od 9 500 złotych do 12 000 złotych.
- Był to drugi przetarg na te tramwaje, nikt jednak nie zgłosił się do przetargu - mówi Zbigniew Dąbrowski, zastępca dyrektora "Tramwajów Szczecińskich". - Przed przetargiem były pytania od zainteresowanych, ale jak widać bez efektu. Wagony trafią na złom, a jeden będzie przekazany do Muzeum Techniki i Komunikacji.
W przetargu mogła wystartować osoba fizyczna, nie tylko firma.
- Za pierwszym razem nie zgłosił się żaden chętny, a do sprzedaży mieliśmy 11 wagonów - mówi Krystyna Gawrońska, zastępca dyrektora ds. inwestycji i infrastruktury w "Tramwajach Szczecińskich". - Nowy właściciel mógł wymontować z wagonu części na złom, a nawet odzyskać miedź.
Wagony ostatni raz przechodziły generalny remont w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Zostały wyprodukowane w latach 1976 - 1979.
Tramwaje Konstal 105N były wytwarzane w latach 1973-1979 przez zakłady Konstal w Chorzowie. Wagony te w momencie powstania były konstrukcją nowoczesną, wyróżniającą się zarówno budową (kanciaste pudło) jak i znacznie lepszymi parametrami eksploatacyjnymi niż inne polskie wagony eksploatowane w tamtych latach. Obecnie większość z nich została skasowana albo przebudowana na wagony Konstal 105Na/805Na.
Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook
![od 7 lat](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.5/images/video_restrictions/7.webp)
Od dzisiaj kierowcy Ubera i Bolta muszą mieć polskie prawo jazdy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?