Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W styczniu mieszkańcy Szczecina nie oszczędzali na zakupach

Redakcja MM
Redakcja MM
Ani wydatki świąteczne, ani kryzys finansowy, nie zniechęciły ...
Ani wydatki świąteczne, ani kryzys finansowy, nie zniechęciły ... Anna Folkman
Ani wydatki świąteczne, ani kryzys finansowy, nie zniechęciły szczecinian do styczniowych zakupów.

Wszystko za sprawą posezonowych obniżek, trwających przez cały styczeń. W ten sposób handlowcy próbują uciec od problemu, jakim zawsze był kiepski początek nowego roku. I to właśnie dzięki cięciu cen, przyciągają wielu klientów. Tendencję tę potwierdzają eksperci z MultiBanku.

– Tradycyjnie miesiącem, w którym notujemy największą liczbę transakcji wykonanych za pomocą kart, jest grudzień – przyznaje Jagoda Wierzbicka, naczelnik Wydziału Produktów Transakcyjnych w MultiBanku. – To efekt sezonowości, związanej ze świętami i Sylwestrem. Od jakiegoś czasu obserwujemy jednak, że w styczniu klienci także często wyjmują karty ze swych portfeli.

Jest to w znacznym stopniu związane z atrakcyjnymi obniżkami cen w galeriach handlowych Najnowsze dane MultiBanku wyraźnie pokazują, że klienci płacąc za zakupy kartami debetowymi w styczniu wydają niewiele mniej niż grudniu. W tym roku w  styczniu klienci Multi-Banku, korzystając z kart płatniczych, wydali tylko o 13 proc. mniej niż w grudniu 2011 r. Każdorazowo wydana w sklepie kwota była niższa zaledwie o 8 proc. W styczniu br. bank zanotował tylko 9-procentowy spadek liczby transakcji w porównaniu do grudnia ubiegłego roku.

Dane MultiBanku potwierdza szczecińskie Centrum Handlowo-Rozrywkowe Galaxy. W grudniu 2011 roku Galaxy odwiedziło 1,1 mln klientów, natomiast w styczniu br. w galerii handlowej pojawiło się 100 tys. osób mniej. Trend ten również potwierdzają dane z poprzedniego roku – w grudniu 2010 roku Galaxy gościło 1,3 mln osób, podczas gdy w styczniu 2011 roku klientów odwiedzających centrum było również tylko 100 tys. mniej.

Wzrost zainteresowania zakupami w ramach styczniowych wyprzedaży zauważalny był w całym kraju. Z grudniowej sondy przeprowadzonej przez Silesia City Center wynikało, że na styczniowe zakupy na wyprzedażach zdecyduje się aż 81 proc. osób. Rzeczywiście przeciętny kupujący w tym okresie wydał w centrach handlowych od 200 do 400 złotych. Tradycyjnie głównym celem zakupów były sklepy odzieżowe.

(PIT)



Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto