Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W Strefie Płatnego Parkowania w Szczecinie nie ma już (prawie) bezpłatnych miejsc!

Mariusz Parkitny
Mariusz Parkitny
Co z miejscami w szczecińskiej Strefie Płatnego Parkowania?
Co z miejscami w szczecińskiej Strefie Płatnego Parkowania? Sebastian Wołosz
Zdecydowana większość miejsc w szczecińskiej Strefie Płatnego Parkowania jest już oznaczona zgodnie z przepisami. Jednak zdarzają się wyjątki...

Od 31 marca Strefa Płatnego Parkowania w Szczecinie jest większa i droższa. Ma obecnie prawie 12 tys. płatnych miejsc postojowych. Przez kilka miesięcy część z nich była dostępna za darmo. Nie wiadomo dokładnie jak duża. Operator strefy mówił o ok. tysiącu miejsc. To efekt wyroków sądów, które wskazały jak SPP powinna być oznaczona m.in. poziomymi liniami (w tych miejscach ich nie było). Przez kilka miesięcy trwały prace nad projektami organizacji ruchu na tych ulicach. Zajmował się tym wydział gospodarki komunalnej szczecińskiego magistratu na wniosek Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie.

- Wszystkie projekty Strefy Płatnego Parkowania przekazane przez Wydział Gospodarki Komunalnej zostały wprowadzone - informuje Hanna Pieczyńska z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie.

Są jednak jeszcze miejsca, gdzie SPP nie ma pełnego oznaczenia. To kwartał miasta, gdzie trwa modernizacja ulic.

- Dwa projekty jeszcze będą do wprowadzenia na ulicach Pocztowej, Ściegiennego, Żółkiewskiego i Chodkiewicza na odcinku od przebudowywanej ul. Bolesława Śmiałego - czekamy na korekty w tej sprawie. Potrzeba zmian w dokumentacji wynika z wprowadzonej czasowej organizacji ruchu na czas przebudowy - dodaje Hanna Pieczyńska.

ZOBACZ TEŻ:

Nieco inaczej sprawę przedstawia NiOL, operator strefy

- Miasto jest żywym organizmem. Sytuacja na ulicach, jeśli chodzi o oznakowanie miejsc postojowych, cały czas się zmienia. Raz z powodu uzupełniania oznakowania, dwa - z powodu remontów. Nie mamy spisu ulic wyłączonych z kontroli. Nasi kontrolerzy monitorują całą strefę, a kontrolują wniesienie opłat za postój pojazdów tam, gdzie oznakowanie miejsc postojowych jest prawidłowe - mówi Wojciech Jachim z NiOL.

Jeszcze do niedawna przez lata przeważała opinia, że poziome linie mają jedynie charakter wspomagający, bo najważniejsze są te pionowe znaki, informujące o wjeździe do strefy płatnego parkowania. W tym kierunku szło też orzecznictwo sądów administracyjnych. Dlatego w Szczecinie, do końca ubiegłego roku kierowcy musieli płacić za postój, nawet jeśli linii poziomych nie było. Na przełomie roku praktykę zmieniono, choć oficjalnie tego nie ogłoszono. Nie było wykazu ulic z darmowymi miejscami, nie wyłączono parkometrów, nie pojawiły się na nich informacje o zawieszeniu kontroli. Dlatego wielu kierowców nie miało pojęcia o zmianie i płaciło za postój. Dopiero po pytaniach od dziennikarzy urzędnicy przyznali, że praktyka w podejściu do SPP została zmieniona.

ZOBACZ TEŻ:

Bądź na bieżąco i obserwuj:

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto