Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W sklepie Real kupił laptopa i dostał bony, które były przeterminowane

Redakcja MM
Redakcja MM
Czytelnik w ramach promocji za kupienie notebooka otrzymał bony ...
Czytelnik w ramach promocji za kupienie notebooka otrzymał bony ... www.sxc.hu
Czytelnik w ramach promocji za kupienie notebooka otrzymał bony towarowe na zakupy w Realu. Nie mógł ich zrealizować.

Wszystko przez nieczytelną datę ważności. Centrala sieci przeprasza.

Do redakcji zgłosił się pan Grzegorz. Szczecinianin w marcu robił zakupy w Realu przy ul. Struga. Za zakupiony sprzęt otrzymał bony, za które mógł zrobić zakupy. Tego miesiąca dla klientów przygotowana była specjalna promocja.

- Pamiętam to jak dziś. 18 marca w sklepie Real na prawobrzeżu kupiłem notebooka o wartości 899 złotych - opowiada Grzegorz Kasprzak z Dąbia. - W ramach promocji otrzymałem bony towarowe uprawniające do rabatu w wysokości 270 złotych. Z paragonem trzeba było odebrać je w biurze obsługi klienta.

Już na samym początku Czytelnik zapytał pracowniczkę sklepu o datę ważności bonów. Na to pytanie usłyszał uspokajającą odpowiedź: bony można wykorzystać na zakupy aż do 31 maja tego roku. Po odpowiedzi klient odebrał bony i od razu postanowił zostawić je na przedświąteczne zakupy, czyli kwiecień. Niestety ku zdziwieniu pana Grzegorza okres ważności bonów zakończył się w marcu. Usłyszał to kiedy postanowił zrobić zakupy.

- Data ważności na wszystkich bonach umieszczona została za pomocą pieczątki przy widocznym deficycie tuszu. Trzyliterowa nazwa miesiąca zaczynająca się na „ma” bez widocznej trzeciej litery sugerowała, że był to maj. Tym samym musiała kierować się kobieta pracująca w biurze obsługi - tłumaczy Nasz Czytelnik. - Od razu złożyłem reklamację. Niestety nie została przyjęta.

Jak twierdzi oburzony szczecinianin wszystkie dane dotyczące wartości bonu, czy też okresu ważności powinny być umieszczane w sposób jednoznaczny, nie mylący klienta.

- Sprawdziliśmy jak rzeczywiście wyglądała sytuacja z tymi bonami - powiedział nam Grzegorz Nowak,  przedstawiciel sieci Real. - Okazało się, że data ważności umieszczona na nich była nieczytelna. Zachodziło prawdopodobieństwo pomylenia jej z inną. W zawiązku z tym, że promocja zakończyła się w marcu poszkodowany klient będzie miał możliwość wykonania zakupów do końca maja. Nie musi wykorzystywać wszystkich bonów na raz. Bardzo przepraszamy za taką sytuację.

Opinia eksperta

Uważnie czytajmy

Longina Kaczmarek

Miejski Rzecznik Konsumentów


Musimy czytać to co otrzymujemy. Jeżeli pracownik ustnie wprowadził nas w błąd, nie mamy na to żadnych dowodów. Zawsze można było się przesłyszeć, lub pomylić. Obowiązkiem klienta jest sprawdzenie co jest napisane na bonie. Jeśli pieczątka jest zamazana w punkcie klienta powinna zostać na nowo podbita. W tym przypadku firma powinna przedłużyć okres wykorzystania bonów.

Marek Łagocki
[email protected]



Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto