Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Uwaga! Zmiany w organizacji ruchu przy budowie Węzła Łękno

Maciej Janiak
Maciej Janiak
Od poniedziałku 23 września w związku z budową Węzła Łękno w Szczecinie wprowadzone zostaną kolejne zmiany w organizacji ruchu.

Budowa Węzła Łękno. Zmiany w organizacji ruchu

- Przed popołudniowym szczytem komunikacyjnym, około godziny 13, zamknięty zostanie dla ruchu ogólnego wlot ul. Traugutta od strony al. Wojska Polskiego wraz z odcinkiem ulicy długości około 50 metrów - wyjaśnia Piotr Zieliński z magistratu. - Dojazd do al. Wojska Polskiego będzie poprzez ul. Krasickiego do ulic: Solskiego, Curie-Skłodowskiej i Ostrawickiej i poprzez ul. Lindego i Zaleskiego.

Zmiany odczują również pasażerowie miejskiej komunikacji.

Od poniedziałku do odwołania linia nr 67 będzie kursowała zmienioną trasą:

  • W kierunku ul. Karola Miarki pojedzie ulicami: Piotra Skargi, Wawrzyniaka, Adama Mickiewicza z pominięciem przystanków „Bogumiły” i „Traugutta”. Zostaną uruchomione tymczasowe przystanki „Plac Gałczyńskiego” i „Karłowicza”.
  • W kierunku Stoczni Szczecińskiej pojedzie ulicami: Mickiewicza, Jacka Soplicy, Maksymiliana Gorkiego z pominięciem przystanków „Poniatowskiego”, „Traugutta”, „Bogumiły”. Zostaną uruchomione tymczasowe przystanki: „Poniatowskiego”, „Karłowicza”, „Gorkiego”.

Jak idą prace przy Węźle Łękno? Raport z budowy [ZDJĘCIA]

Zmiany w organizacji ruchu wiążą się z koniecznością budowy infrastruktury podziemnej, co powinno potrwać - jak zapewnia wykonawca prac - około trzech tygodni.

- Jednocześnie informujemy, że do ruchu została dopuszczona ul. Słowackiego w dwóch kierunkach jazdy. Do momentu zakończenia prac brukarskich związanych z wykonaniem nawierzchni istniejącej zatoki autobusowej, przystanek autobusowy pozostaje bez zmian w miejscu czasowej organizacji ruchu - dodają urzędnicy.

Budowa Węzła Łękno. O inwestycji

Projekt obejmuje budowę kolejnego fragmentu tzw. Trasy Średnicowej (od ul. Arkońskiej i Niemierzyńskiej do alei Wojska Polskiego), przebudowę linii kolejowej biegnącej wzdłuż nowej jezdni oraz budowę poziomowego skrzyżowania przy Alei Wojska Polskiego.

Docelowo węzeł pełnić będzie funkcję centrum przesiadkowego dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

Całkowity koszt prac to ponad 128,9 mln zł.

CZYTAJ TEŻ:

Szczecińska Kolej Metropolitalna ma powstać do 2022 roku. Połączy Szczecin, Stargard, Goleniów, Gryfino, Kobylankę, Police i Stargard. 

W sumie na terenie Szczecina zostanie wybudowanych lub zmodernizowanych 26 z 40 węzłów przesiadkowych Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, w tym 24 w ramach tego zamówienia.

Inwestycja pochłonie 741 mln zł, z czego 512 mln zł ma pochodzić z dofinansowania.

Zobacz na kolejnych slajdach, czy jesteś w zasięgu SKM-ki → 

* 1szary kolor: 15-minutowa dostępność piesza stacji i przystanków kolejowych

* żółty 15-minutowa dostępność rowerowa stacji i przystanków kolejowych (szacunkowy czas w linii prostej)

CZYTAJ WIĘCEJ:

■ Gigantyczna kasa na Szczecińską Kolej Metropolitalną. Ponad pół miliarda złotych - zobacz, co za to zrobią [WIZUALIZACJE]

■ Szczecińska Kolej Metropolitalna. Dwie firmy gotowe do projektowania [WIZUALIZACJE]

SKM w Szczecinie. Gdzie będą budowane stacje? Zobacz, jak ma...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto