Jak informują miejscy urzędnicy, wprowadzenie nowej organizacji ruchu nastąpi w czwartek, 7 listopada w godzinach wieczornych.
- Związane jest z usunięciem istniejącego toru tramwajowego na tarczy skrzyżowania z ul. Zaleskiego i budową torowiska docelowego - informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji. - Ruch pojazdów w ciągu al. Wojska Polskiego odbywać się będzie jezdnią północną.
W związku z prowadzonymi pracami, pojazdy nie będą mogły jechać na wprost z obu wlotów ul. Zaleskiego.
Od strony przejazdu kolejowego można będzie skręcić tylko w prawo (dla udających się w kierunku ul. Papieża Pawła VI do dyspozycji jest możliwość zawrócenia na skrzyżowaniu z ul. Bogumiły), dla jadących od strony Papieża Pawła VI zostaje wyłącznie możliwość skrętu w lewo i w prawo.
Na lewoskręcie z al. Wojska Polskiego w Zaleskiego w kierunku Papieża Pawła VI i Słowackiego funkcjonować będzie wzbudzana sygnalizacja świetlna.
Z ruchu samochodowego wyłączona zostanie ul. Traugutta przy wlocie al. Wojska Polskiego, przejazd będzie umożliwiony tylko pojazdom komunikacji miejskiej.
Zamknięty dla ruchu zostanie także wlot ul. Ludwika Solskiego.
Zmiany w ruchu będą obowiązywać przez okres ok. 4 miesięcy.
CZYTAJ TEŻ:
Zalecany objazd
Kierowcy jadący z Zaleskiego w kierunku Mickiewicza mogą skorzystać z objazdu Unii Lubelskiej – Klonowica – Wernyhory.
- Przepraszamy za utrudnienia, prosimy o zachowanie uwagi i jeśli to możliwe, omijanie terenu inwestycji - dodaje Piotr Zieliński.
Komunikacja miejska
Zmieniona organizacja ruchu oznacza również zmiany w kursowaniu komunikacji miejskiej. Zmiany obejmą kursowanie linii 53, 60, 67 i 531.
Likwidacji ulegnie przystanek „Traugutta” dla linii 53, 60 i 531 w kierunku Stoczni Szczecińskiej i Osiedla Bukowego.
Do odwołania linia nr 67 będzie kursować zmienioną trasą:
- w kierunku Karola Miarki pojedzie ulicami: Piotra Skargi, Wawrzyniaka, Adama Mickiewicza, z pominięciem przystanków „Bogumiły” i „Traugutta”. Zostaną uruchomione tymczasowe przystanki: „Plac Gałczyńskiego” - 12121 i „Karłowicza” - 30711 (wspólny z linią nr 527),
- w kierunku Stoczni Szczecińskiej pojedzie ulicami: Mickiewicza, Jacka Soplicy i Maksymiliana Gorkiego, z pominięciem przystanków „Poniatowskiego” - 30611; „Traugutta”, i „Bogumiły”. Zostaną uruchomione tymczasowe przystanki: „Poniatowskiego” - 30930; „Karłowicza” - 30714 (wspólny z linią nr 527); „Gorkiego” 39511.
Kursy będą odbywały się wg obowiązujących rozkładów jazdy.
CZYTAJ TEŻ:
Węzeł Łękno w Szczecinie. O inwestycji
Projekt obejmuje:
- budowę kolejnego fragmentu tzw. Trasy Średnicowej (od ul. Arkońskiej i Niemierzyńskiej do al. Wojska Polskiego),
- przebudowę linii kolejowej biegnącej wzdłuż nowej jezdni
- oraz budowę skrzyżowania przy al. Wojska Polskiego.
Docelowo węzeł będzie pełnić funkcję centrum przesiadkowego dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.
Całkowity koszt prac to ponad 128,9 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm: ROVER INFRAESTRUCTURAS S.A.; ROVERPOL SP. Z O.O. Nadzór nad inwestycją sprawuje Wydział Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Szczecin.
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
ZOBACZ TAKŻE:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?