Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Uwaga kierowcy. Na Warszewie jest nowe rondo

Redakcja MM
Redakcja MM
Ledwo powstało, już pojawiły się narzekania, ale i pochwały – ...
Ledwo powstało, już pojawiły się narzekania, ale i pochwały – ... Andrzej Szkocki
Ledwo powstało, już pojawiły się narzekania, ale i pochwały – mowa o najnowszym rondzie u zbiegu ulic Szczecińskiej i Rostockiej.

Marek Jaszczyński
[email protected]

Na środku skrzyżowania pojawiła się wymalowana wyspa o średnicy 4 metrów z zamontowanymi punktami odblaskowymi.

– Nie otrzymaliśmy żadnych negatywnych sygnałów od kierowców – mówi Dariusz Wołoszczuk z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. – Ideą wprowadzenia zmian było upłynnienie ruchu od strony ul. Podbórzańskiej i w jej kierunku. Tę rolę rondo spełnia. Przez najbliższe trzy miesiące rondo będzie funkcjonować w ramach tymczasowej organizacji ruchu.

Nowa organizacja ruchu ma też zwiększyć bezpieczeństwo ruchu kołowego i pieszego. Na jezdni są wymalowane żółte znaki poziome. Wyspa póki co też jest wymalowana na asfalcie. Ale może się to zmienić.

– Niewykluczone, że wyspa zostanie wybrukowana – dodaje Darisuz Wołoszczuk.

A jak to widzą kierowcy?

– Chwalę nową organizację ruchu, ale jest wąsko, na przykład wyjeżdżając z ulicy Podbórzańskiej i zjeżdżając w kierunku ulicy Rostockiej trzeba się sporo nakręcić, żeby zmieścić się w pasie między wyspą a linią zewnętrzną – mówi pan Mariusz, kierowca, który codziennie pokonuje ten i czy inne auta nie jeżdżą. Niektórzy widzą problemy, gdy pojawiają się pojazdy o dużych gabarytach.

– Na linii autobusowej nr 57 widziałem krótkiego solarisa, który nie mieścił się i wjechał na wyspę, a co dopiero przegubowy – mówi pan Stanisław, kierowca.

– Skrzyżowania o ruchu okrężnym są najbezpieczniejsze ze wszystkich w jednym poziomie, nawet od tych z sygnalizacją świetlną – mówi Jacek Pok z Akademii Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. – Rondo wymusza zmniejszenie prędkości przy wjeździe i zjeździe, a więc z korzyścią dla bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.

Jezdnia jest jednokierunkowa, a więc nie ma zderzeń czołowych.

Przypomnijmy, że kierowcy narzekali na organizację ruchu, gdy powstały dwa inne małe ronda. Na skrzyżowaniu w ciągu ulicy Szerokiej, z ulicą Modrą i ulicą Romera oraz na skrzyżowaniu ulic Szerokiej i Żołnierskiej, w rejonie kościoła Św. Trójcy. To rondo im. ks. Piotra Prymy ma wyspę wybrukowaną.

Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto