Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Urok morskich olbrzymów (foto)

tułacz33
tułacz33
W piątek na gościnnych, szczecińskich wodach obserwować mogliśmy dwie duże jednostki. Na remont do Szczecińskiej Stoczni Remontowej ''Gryfia'' S.A. wszedł kontenerowiec m/v "Nedlloyd Maxima", natomiast port szczeciński opuścił masowiec m/v "Alisteas P."

Kontenerowiec "Nedlloyd Maxima" to jeden z największych statków jakie mogą wpłynąć torem wodnym do Szczecina. Jednostka pływa pod banderą Liberii, a zbudowała ją południowokoreańska stocznia Hyundai Heavy Industries w Ulsan. Jej charakterystyka techniczna: długość 210 m, szerokość 30,2m, zanurzenie 11,5m, nośność 34 314 ton i prędkość 21 węzłów.

Masowiec "Alisteas P." to już dość leciwa jednostka pływająca również pod banderą liberyjską. Statek zbudowała stocznia China Shipbuilding w Keelungu na Taiwanie w 1984 roku. Charakterystyka techniczna: długość 189m, szerokość 28,4m, zanurzenie 11,06m a nośność 38 623 tony.

Niestety światowy kryzys finansowy spowodował drastyczne ograniczenie środków na stałe utrzymanie odpowiedniej głębokości toru wodnego Świnoujście-Szczecin.

Stopniowe spłycanie toru i tym samym obawy armatorów dużych jednostek o bezpieczeństwo swoich statków mogą spowodować iż coraz rzadziej będziemy mogli oglądać w Szczecinie tak duże jednostki jak dzisiaj a konkurencyjne porty, takie jak Rostock mogą tylko zacierać ręce...

Cieszmy się więc widokiem morskich olbrzymów na naszych szczecińskich wodach póki są jeszcze takie okazje...


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto