Kontenerowiec "Nedlloyd Maxima" to jeden z największych statków jakie mogą wpłynąć torem wodnym do Szczecina. Jednostka pływa pod banderą Liberii, a zbudowała ją południowokoreańska stocznia Hyundai Heavy Industries w Ulsan. Jej charakterystyka techniczna: długość 210 m, szerokość 30,2m, zanurzenie 11,5m, nośność 34 314 ton i prędkość 21 węzłów.
Masowiec "Alisteas P." to już dość leciwa jednostka pływająca również pod banderą liberyjską. Statek zbudowała stocznia China Shipbuilding w Keelungu na Taiwanie w 1984 roku. Charakterystyka techniczna: długość 189m, szerokość 28,4m, zanurzenie 11,06m a nośność 38 623 tony.
Niestety światowy kryzys finansowy spowodował drastyczne ograniczenie środków na stałe utrzymanie odpowiedniej głębokości toru wodnego Świnoujście-Szczecin.
Stopniowe spłycanie toru i tym samym obawy armatorów dużych jednostek o bezpieczeństwo swoich statków mogą spowodować iż coraz rzadziej będziemy mogli oglądać w Szczecinie tak duże jednostki jak dzisiaj a konkurencyjne porty, takie jak Rostock mogą tylko zacierać ręce...
Cieszmy się więc widokiem morskich olbrzymów na naszych szczecińskich wodach póki są jeszcze takie okazje...
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?