Jeszcze dwadzieścia lat temu stacjonowały tu lokomotywy, które później zostały przeniesione do większej lokomotywowni Szczecin Port Centralny. Część budynku zaadaptowano na dyskotekę - obecnie mieści się tu "Heyah Club". Reszta budynku wygląda, jakby nie posiadała właściciela.
Ze ścian odpadają cegły, tworzą się dziury, w oknach brakuje szyb. Od strony peronów widać składowisko złomu - żadna to wizytówka dla przyjezdnych.
Przed budynkiem stoi jako pomnik stary parowóz, który prawdopodobnie stacjonował w tej wozowni. Pamięta zatem czasy świetności pierwszej szczecińskiej parowozowni.
Sprawą powinien zająć się Miejski Konserwator Zabytków, który już został o fakcie powiadomiony. Powinien też zająć swoje stanowisko prezydent Szczecina, marszałek województwa Zachodniopomorskiego, wojewoda oraz minister kultury. W pierwszej kolejności obiekt powinien zostać wpisany na listę zabytków, bowiem ma już około 150 lat.
Są też pomysły, co można by stworzyć w dawnej parowozowni. Można by tu ulokować Izbę Tradycji Kolei na Pomorzu czy też filię Muzeum Techniki i Komunikacji. To idealne miejsce, w którym sprowadziłoby się stare parowozy - te pomnikowe, jak i te czynne. Wówczas Szczecin zyskałby na atrakcyjności.
Podobne muzea istnieją w Warszawie, Sochaczewie, Wolsztynie, Gryficach czy w Ełku. Łącznie w Polsce jest ich 19. Szczecin mógłby dołączyć do tego grona.
Potrzebne jest społeczne poparcie oraz pomysły na zagospodarowanie obiektu. Na Fecebooku zostało już utworzone wydarzenie.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?