Porozumienie umożliwi przebudowę mostu kolejowego na linii Wrocław - Szczecin, czyli tzw. Nadodrzance. Zdemontowane zostaną trzy przęsła i podpory obiektu. W ich miejscu powstanie nowa, wzmocniona konstrukcja, która zapewni sprawny ruch pociągów na najbliższe dziesięciolecia.
Prace przewidują budowę drugiego toru o długości 300 metrów z siecią trakcyjną. Zachowane zostanie ruchome przęsło zwodzone znajdujące się od strony Międzyodrza.
- Inwestycja realizowana przez Wody Polskie i PKP PLK ma strategiczne znaczenie dla żeglugi w Szczecińskim Węźle Wodnym. Prace zapewnią większy prześwit mostu, zostanie on wyniesiony na wysokość ok. 6,2 metra ponad poziom tzw. Wielkiej Wody Żeglownej, co jest istotne dla zwiększenia działań mających na celu ochronę przeciwpowodziową w Szczecinie i skuteczne prowadzenie polsko-niemieckiej akcji lodołamania - mówi Marek Duklanowski, dyrektor Wód Polskich w Szczecinie.
CZYTAJ TAKŻE:
Wartość projektu to 328 milionów złotych z partycypacją na poziomie ok. 110 milionów złotych ze strony PKP PLK. Wykonawcą prac będzie firma Sweco, która jest realizatorem zadań w ramach projektu POPDOW.
Nowo powstający most kolejowy w Podjuchach będzie funkcjonalny i nowoczesny. Inwestycja ma strategiczne znaczenie dla żeglugi w Szczecińskim Węźle Wodnym i dla polsko-niemieckiej akcji lodołamania. W poniedziałek w obecności posłów: Artura Szałabawki i Leszka Dobrzyńskiego oraz wojewody zachodniopomorskiego Tomasza Hinca i wicewojewody Marka Subocza podpisano porozumienie na realizację zadania sygnatariuszami porozumienia byli przedstawiciele Wód Polskich oraz PKP PLK.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?