W ramach zamówienia planowany jest zakup 8 autobusów jednoczłonowych i 8 autobusów dwuczłonowych (przegubowych), niskopodłogowych, fabrycznie nowych, niskoemisyjnych, hybrydowych z silnikiem zasilanym olejem napędowym (spełniającym normę emisji spalin EURO VI). Pojazdy dostosowane będą do potrzeb osób niepełnosprawnych. Trafią do Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego Klonowica.
W krótszym autobusie zmieści się przynajmniej 75 osób, a „jamnikiem” pojedzie minimum 130 osób.
Zaletą układów hybrydowych jest zmniejszenie zużycia paliwa i emisji szkodliwych spalin (obecnie spełniają najbardziej rygorystyczne normy w tym zakresie) oraz hałasu. Po zastosowaniu napędu hybrydowego można część energii gromadzić w akumulatorach i wykorzystać przy ponownym ruszaniu. Istnieje również możliwość wyłączania silnika spalinowego podczas częstych postojów, co również wpływa na powstawanie oszczędności. Autobusy hybrydowe posiadają ponadto możliwość wyłączenia silnika spalinowego np. podczas przejazdu przez zabytkowe części miast w celu ochrony zabytków przed niszczącym wpływem zanieczyszczeń.
Wiemy, że to nie koniec inwestycji w ekologiczny tabor autobusowy.
- Kolejnym krokiem będzie zakup autobusów elektrycznych. Jesteśmy na liście w programie dofinansowania tej inwestycji - zapewnia Piotr Krzystek, prezydent Szczecina.
Szczecin miałby się wzbogacić o 6 elektrobusów w ramach wsparcia z programu Gepard. Koszt zakupu to 18 450 000 zł, w tym 6 mln złotych dofinansowania.
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?