Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ulica Warcisława będzie jak nowa, z szerokimi pasami

Marek Jaszczyński
Szersze pasy ruchu niż dotychczas, dodatkowe przejście dla pieszych. To nowa wersja projektu przebudowy ulicy Warcisława.

Remontowany będzie odcinek od wiaduktu przy ulicy Orzeszkowej aż do ul. Przyjaciół Żołnierza. Wykonawca prac Energopol Szczecin już przejął plac budowy. Prace mają ruszyć jeszcze w tym miesiącu.

Zgodnie z projektem pozostanie przejście dla pieszych przed krzyżówką (jadąc w dół) z ulicą Łuczniczą, drugie przejście będzie za wspomnianym skrzyżowaniem. Nie będzie za to sygnalizacji, bo krzyżówka z ulicą Łuczniczą jest blisko obwodnicy śródmiejskiej.
- Nie można w tak bliskiej odległości stawiać kolejnej sygnalizacji - tłumaczy Marcin Charęza, szef zespołu do spraw organizacji ruchu Urzędu Miasta.

Zupełnie jak na Piotra Skargi

To co ucieszy kierowców to szersze pasy ruchu niż obecnie, bo po 3,25 m każdy. - Pozostanie jeszcze miejsce na pas dla rowerzystów o szerokości 1,5 m i chodniki o szerokości 2 metrów. Ulica Warcisława po przebudowie będzie wyglądała jak ulica Piotra Skargi na odcinku od Ronda Giedroycia w górę.

Nie będzie ograniczenia prędkości do 40 kilometrów na godzinę.

- Obawiam się, że bez ograniczenia prędkości dojdzie do wypadków - mówi Marek Duklanowski, radny PiS.

Przejście dla pieszych przy ulicy Lompy z uwagi na to , że stanowi dojście do szkoły będzie wyróżnione dodatkowo, bo zyska biało-czerwone pasy i tzw. "agatki" , czyli tabliczki wskazującej, że pasy są szczególnie uczęszczane przez dzieci.

Nie będzie za to wyniesienie obszaru skrzyżowania, chociaż taka propozycja padła ze strony radnego Marka Duklanowskiego.

Zatoki zbyteczne?

Sporną kwestią są także zatoki przystankowe dla linii nr 69, które jeździ przez ulicę Warcisława. - Wjazd do zatoki i jej opuszczenie to dodatkowe cenne sekundy stracone przez autobus, w skali całej trasy złożonej z kilkudziesięciu przystanków wychodzi tego czasem nawet kilka minut czyli do kilkunastu procent całego czasu przejazdu - wylicza Piotr Czypicki, prezes Stowarzyszenie Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina. - Zatoki zwężają chodnik w miejscu gdzie istnieje największy ruch pieszy czyli przy przystanku komunikacji miejskiej. Tymczasem to właśnie w miejscu przystanku komunikacji zbiorowej przestrzeń dla pieszych powinna być znacząco większa z uwagi na miejsce do oczekiwania na pojazd.

Remont oznacza zamknięcie remontowanego odcinka ulicy dla ruchu. - Objazd będzie poprowadzony przez ulicę Orzeszkowej - mówi Leszek Kuszelewicz z Energopolu Szczecin. - To samo dotyczy ruchu z ulic poprzecznych.

Zmotoryzowani będą musieli jechać do ulicy Krasińskiego i kierować się do Obwodnicy Śródmiejskiej.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto