Trwają roboty rozbiórkowe i te związane z przebudową sieci. Wydzielony został także teren pod przyszłą pętlę autobusowo-tramwajową i rozpoczęto wykonywanie murów oporowych. To tylko część zmian, jakie zaszły w ostatnim czasie na przebudowywanej ulicy Szafera.
Obecnie prowadzone są prace związane z wykonaniem kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz wodociągów na odcinku od al. Wojska Polskiego do wysokości Netto Arena. Dodatkowo roboty trwają przy przebudowie sieci elektroenergetycznych, teletechnicznych i gazowej.
Wykonana została wstępna niwelacja terenu na odcinku od przebudowy Arkońskiej do ronda Olimpijczyków i rozpoczęto wykonywanie murów oporowych. W najbliższym czasie rozpocznie się odhumusowanie w obrębie projektowanej pętli tramwajowej i kontynuowane będą roboty branżowe.
ZOBACZ TEŻ:
PRZEBUDOWA SZAFERA W SZCZECINIE. O INWESTYCJI
Otoczenie w tej części Szczecina zmieni się diametralnie. Powstanie nowe torowisko tramwajowe, biegnące do zupełnie nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy hali Netto Arena, a także infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Dużej zmianie ulegnie także układ drogowy, a to za sprawą wybudowania aż czterech rond, parkingu park&ride, a także nowej jezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.
Za prace budowlane odpowiada firma EUROVIA POLSKA S.A. Koszt prac został wyceniony na 125 190 424,45 zł brutto. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o., której powierzono funkcję zastępstwa inwestorskiego oraz funkcję inżyniera kontraktu.
ZOBACZ TEŻ:
SZCZEGÓŁY:
W zakres prac przebudowy Szafera w Szczecinie wchodzi m.in.:
- Budowa ul. Szafera na odcinku ok 1,2 km o dwóch jezdniach każda po dwa pasy ruchu.
- Budowa obustronnych chodników i dróg rowerowych.
- Przebudowa uzbrojenia podziemnego i oświetlenia nowego układu drogowego.
- Przebudowa skrzyżowania z ul. Zawadzkiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 50 m.
- Przebudowa skrzyżowania z ul. Jarzyńskiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 44 m.
- Przebudowa skrzyżowania z ul. Romera i Modrą na czterowlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 77 m.
- Budowa skrzyżowania ul. Modrej i ul. Szerokiej w postaci ronda turbinowego o średnicy zewnętrznej 40 m.
- Budowa dwukierunkowego torowiska tramwajowego w pasie rozdzielającym jezdnie (torowisko umożliwiać będzie poruszanie się autobusów komunikacji miejskiej).
- Budowa pętli tramwajowo-autobusowej przy hali widowiskowo-sportowej z czterema torami przy peronach tramwajowych i peronie autobusowo-tramwajowym oraz stanowiskami postojowymi dla autobusów.
- Budowa budynku socjalnego z kasami biletowymi.
- Budowa parkingu dla rowerów oraz elementów małej architektury i zieleni.
- Budowa parkingu dla samochodów osobowych.
Inwestycja powinna być zrealizowana w terminie nie dłuższym niż 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
ZOBACZ TEŻ:
CZYTAJ TEŻ:
SZCZEGÓŁY:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?