- Jako radny wielokrotnie spotkałem się ze stwierdzeniem, że obecny układ komunikacyjny związany z ul. Duńską jest niewystarczający i nie odpowiada zapotrzebowaniu mieszkańców. W okolicy powstaje kościół, nowe osiedla mieszkaniowe, a teraz rozpocznie się budowa filii WSPR. Dodatkowo intensywna urbanizacja terenów Podbórza pogłębia ten proces - podkreśla radny Łukasz Kadłubowski.
CZYTAJ TAKŻE:
ZOBACZ TEŻ:
Rozwiązaniem tej sytuacji miałoby być wybudowanie drugiej jezdni obok istniejącej już ulicy Duńskiej.
Z drugiej strony, w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców oraz uspokojenie ruchu w okolicy rozpoczynającej się inwestycji, pojawił się pomysł, by powstało tam nowe minirondo.
Z informacji udzielonych przez zastępcę prezydenta miasta Michała Przepierę wynika, że budowa drugiej nitki ulicy Duńskiej jest wpisana w Wieloletni Program Rozwoju Szczecina, jednak nie zostanie on na pewno zrealizowany do końca 2024 roku.
- W związku z dynamicznym rozwojem dzielnic północnych, w ostatnich latach podjętych zostało przez miasto szereg działań inwestycyjnych dotyczących rozwoju systemu drogowego w tym rejonie. Na uwagę zasługuje budowa głównych osi komunikacyjnych, w szczególności Trasy Północnej, Trasy Średnicowej oraz ul. Arkońskiej. Ponadto oddane zostały do użytku gruntownie przebudowane ul. Miodowa i ul. Kułakowskiego - tłumaczy Michał Przepiera.
Zastępca prezydenta tłumaczy też, że na ulicy Duńskiej już zadbano o bezpieczeństwo, budując już minironda.
CZYTAJ TAKŻE:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?