– Doskonale rozumiejąc istotę konieczności zmian na obszarze szczecińskiego śródmieścia nie możemy jednocześnie zapominać, że miasto to również... ludzie – mówi Marek Duklanowski w imieniu radnych klubu PiS. – A ci wymagają co najmniej rozmawiania na tematy ich dotyczące. Tej dyskusji akurat w powyższej sprawie zabrakło. Liczymy, jako podpisani pod wnioskiem radni Klubu Radnych PiS w Radzie Miasta Szczecin, że prowadzone konsultacje doprowadzą do wypracowania ważnego kompromisu dla podniesienia jakości przestrzeni publicznej w śródmieściu, poprawy bezpieczeństwa i komfortu korzystania z centralnych rejonów miasta.
Wniosek pojawił się po tym, gdy zaniepokojeni kupcy z ulicy Jagiellońskiej zwrócili się do Piotra Krzystka, prezydenta Szczecina. Handlowcy nie chcą wprowadzenie jednego kierunku ruchu na ul. Jagiellońskiej od al. Wojska Polskiego w kierunku pl. Lotników.
– Uważamy, że zmiany spowodują zmniejszenie ilości klientów, którzy nas odwiedzają, gdyż połowa z nich nie będzie w stanie tu dojechać – uważa Krzysztof Czarnecki, jeden z protestujących. – Trudno sobie wyobrazić, że nasi klienci będą jechali trasą okrężną przy ul. Obrońców Stalingradu, czy też ul. Piłsudskiego, by dojechać do naszych placówek. Straciliśmy już wielu klientów i dochody z uwagi na otwarcie między innymi galerii „Kaskada”. Teraz władze chcą nas uszczęśliwiać na siłę nową organizacja ruchu, która odbije się na naszych dochodach.
Magistrat jest zdania, że wprowadzenie zmian na ulicy Jagiellońskiej na odcinku od al. Wojska Polskiego do pl. Lotników nie spowoduje zwiększonych utrudnień w ruchu bo jednak najbardziej obciążoną ulicą jest ul. Piłsudskiego i ostatnio ul. Obrońców Stalingradu jako, iż są one ulicami przelotowymi do głównych arterii.
– Liczba miejsc do parkowania na pewno się zmniejszy – mówi Marcin Charęza, kierownik Zespołu ds. Organizacji Ruchu Urzędu Miasta Szczecin. – Obecnie miejsc postojowych zgodnie z obowiązującymi przepisami jest 153. Na chwilę obecną (projekt nie jest jeszcze skończony) jest możliwość wyznaczenia 131 miejsc więc 22 mniej co daje 14,4 procenta. Można wiec uznać, iż nie jest to jakaś przerażająca liczba.
Dodajmy, że inna koncepcja zakłada zmniejszenie liczby miejsc parkingowych do 86, czyli zmniejszenie o 43,8 procent.
Radni są za wypracowaniem, wspólnie z okolicznymi mieszkańcami i prowadzącymi działalność gospodarczą, korzystnego rozwiązania, które podniesie jakość przestrzeni publicznej w śródmieściu, poprawi bezpieczeństwo i komfort korzystania z centralnych rejonów miasta.
Zobacz również:
Ul. Jagiellońska jednokierunkowa? Handlowcy są przeciwni. Boją się, że stracą klientów
Jednokierunkowa ul. Jagiellońska, szersze chodniki i kontrapas dla rowerzystów
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?