Marek Jaszczyński
[email protected]
Tymczasowy dworzec główny w Szczecinie będzie zlokalizowany w budynku przy ulicy Kolumba 86.
Podróżni będą mieli do dyspozycji 7 okienek kasowych: 5 PKP Intercity i 2 spółki Przewozy Regionalne.
Oprócz tego na dworcu znajdą się dwa biletomaty. W budynku została przygotowana poczekalnia, w pobliżu dworca (w obrębie tego samego obiektu) działają lokale gastronomiczne, kantory, sklep spożywczy, stoiska z prasą oraz punkt informacji turystycznej.
Zobacz również:
Piesi i kierowcy będą musieli przyzwyczaić się do zmian.
- Przy przejściu dla pieszych zlokalizowanym na wysokości wyjazdu autobusu w ulicę Kolumba, gdzie jest znak "STOP" będzie działać sygnalizacja - mówi Marcin Charęza, kierownik zespołu ds. Organizacji Ruchu szczecińskiego magistratu. - Sygnalizacja będzie wzbudzana, tzn. jeśli piesi pojawią się przed przejściem, czy autobus będzie wyjeżdżał z zatoki, to zostanie włączony zielony sygnał. Gdy nie będzie potrzeby, to cały czas będzie włączony zielony sygnał dla pojazdów jadących ulicą Kolumba.
Zmiany dotkną także pasażerów komunikacji miejskiej. W rejonie omawianego przejścia powstaną przystanki tramwajowe.
- W stronę Pomorzan przed przejściem dla pieszych na odcinku tzw. wysepki, a w stronę centrum przed sygnalizacją naprzeciw posesji nr 3 - tłumaczy Charęza.
Przystanki obowiązywać będą dla linii 3, 6, 70 i 528. Linie 61 i 75 omijać będą przystanek "Dworzec Główny" przy budynku dworca.
- Dopuszczony będzie przejazd dolną jezdnią lub łukiem torowiska przy poczcie, zgodnie z obowiązującą organizacją ruchu - wyjaśnia Dariusz Wołoszczuk, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - Lokalizacja przystanku końcowego "Dworzec Główny" dla linii 70, 81, 521, 526 i 527 nie ulegnie zmianie.
Więcej szczegółów: Przebudowa dworca PKP w Szczecinie. Organizacja ruchu, przystanki, parkingi [mapa, pdf]
Przebudowa dworca w Szczecinie
Prace obejmą między innymi remont peronów 1. i 4. oraz budowę nowej kładki (ze schodami stałymi, ruchomymi, windami), na którą wejście będzie prowadziło po schodach ruchomych bezpośrednio z budynku dworca. Wyburzona będzie część obecnego budynku, a w jej miejscu powstanie nowy dwukondygnacyjny obiekt. Całkowita przebudowa czeka również pozostałą część dworca. Obiekt będzie w pełni przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i mających trudności z poruszaniem się.
Część prac, stanowiąca około 15 procent wartości zamówienia i zakresu projektu, została przesunięta na nową perspektywę finansową. To przebudowa peronu 2 i 3, wiaty nad peronami 1,2,3 oraz remont starej kładki.
Zobacz także:
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?