To przetarg na dostawę trzech hybrydowych autobusów niskopodłogowych. Jedyną ofertę złożył Solaris, który zaoferował pojazdy za cenę 5,516 mln zł brutto. Tymczasem spółka autobusowa zamierzała przeznaczyć na zamówienie 4,243 mln zł brutto.
– Na razie nad ofertą będzie pracować komisja – tłumaczy Włodzimierz Sołtysiak, prezes SPA „Dąbie”.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa jednoczłonowych, 12-metrowych autobusów komunikacji miejskiej jednej marki. Standardowo mają posiadać klimatyzację w części dla pasażerów. Termin wykonania zamówienia to styczeń 2013 roku.
W Szczecinie były testowane hybrydowe volvo oraz solaris. Okazało się, że taka inwestycja jest opłacalna. Przewoźnicy zanotowali 35-procentową oszczędność paliwa na tych samych trasach, gdzie jeżdżą tradycyjne autobusy.
– Nasze hybrydy użytkowane są we Francji, Finlandii, Niemczech, Norwegii, Polsce i Szwajcarii – mówi Marcin Napierała z Solaris Bus & Coach S.A.
W Polsce hybrydowe Solarisy jeżdżą w Poznaniu, Sosnowcu oraz Warszawie.
Spytaliśmy, czy mimo różnicy w cenie, przetarg nie zostanie unieważniony.
– Nie jest to wykluczone – przyznaje Włodzimierz Sołtysiak.
Korzyści z napędu
Napęd hybrydowy jest szczególnie korzystny w pojazdach które często zatrzymują się i ruszają, np. śmieciarkach i autobusach miejskich. W pojazdach z klasycznym napędem znaczna ilość energii jest tracona podczas hamowania. Po zastosowaniu napędu hybrydowego, można część tej energii zgromadzić w akumulatorach i wykorzystać przy ponownym ruszaniu.
Zmień swoje drogowe miasto | |
Czekamy na Wasze interwencje!
|
Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook
Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?