Zdemontowane elementy na bieżąco są przewożone na wcześniej przygotowane place składowe. Przypomnijmy, gdy „wielki kret” przypłynął z Chin do Świnoujścia składał się z ok. 100 zestawów, pomostu, trzech suwnic i tarczy.
Wielka rozbiórka Wyspiarki prowadzona jest głównie na wyspie Wolin. Ale to nie jedyne prace, jakie mają miejsce po tej stronie cieśniny Świny. Szyb odbiorczy, w którym maszyna zakończyła pracę, wciąż jest odwadniany i czyszczony.
Poza tym w rejonie segmentów R1 – R16 kontynuowany jest demontaż ściany szczelinowej, zamykającej komorę odbiorczą TBM od strony rampy.
Z kolei na wyspie Uznam trwają przygotowania do demontażu pierwszych pierścieni obudowy, czyli tzw. „ślepego tunelu”.
W dalszym ciągu pracowicie jest w zakładzie prefabrykacji, gdzie wykonywane jest zbrojenie dla prefabrykatów oraz prefabrykaty dla konstrukcji, które zostaną wykorzystane wewnątrz wydrążonego tunelu.
W samym tunelu kontynuowane jest wiercenie otworów pod lance mrożeniowe na obu wyjściach ewakuacyjnych. Dodatkowo odbywa się też wiercenie i wklejanie kotew, potrzebnych do montażu wsporników pod prefabrykaty. Prowadzona jest również prefabrykacja i montaż zbrojenia, deskowanie, a także betonowanie wsporników dolnych i górnych. Prace te są wykonywane z użyciem maszyny TULC.
Bądź na bieżąco i obserwuj:
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?