Protest rozpoczął się po godz. 13, gdy kilkanaście osób chodziło po przejściu dla pieszych przez ulicę Traugutta, tuż przy skrzyżowaniu z ulicą Przybyszewskiego i Lindego. Protestujący przepuszczają służby ratunkowe i pojazdy komunikacji miejskiej.
[ ZOBACZ ZDJĘCIA ]
Emocji nie brakowało. Jedna z kobiet, która zatrzymała się w korku spowodowanym przez protest wybiegła z samochodu.
- Ludzie co wy robicie, zwariowaliście! - krzyczała.
Niektórzy kierowcy zawracali widząc co się dzieje. Byli również tacy, którzy próbowali przejechać po poboczu.
Mieszkańcy Pogodna spacerując po pasach chcieli zwrócić uwagę, że ruch pojazdów w tej części miasta jest ogromny.
- Jesteśmy zrozpaczeni i chcemy pokazać skalę problemu urzędnikom miasta - tłumaczy Marek Jutrzonka, jeden z protestujących. - Informujemy od lat o tym magistrat, bez rezultatu. Przez skrzyżowanie przechodzą osoby starsze i dzieci, a do nieszczęśliwych wypadków dochodzi często.
Protestujący domagają się poprawy bezpieczeństwa poprzez ograniczenie prędkości pojazdów na ulicy Traugutta do 40 kilometrów na godzinę, zainstalowania sygnalizacji, przyspieszenia prac przy budowie obwodnicy śródmiejskiej i pomiarów prędkości dokonywanych przez służby. Najważniejsze jest jednak skierowanie ciężkiego transportu w inne części miasta. Dokąd?
- Tiry można skierować przez ul. Unii Lubelskiej do Klonowica, w kierunku ulicy Żołnierskiej - Mickiewicza - Alei Bohaterów Warszawy do 26 Kwietnia - tłumaczy pan Marek. - Droga się wydłuży, ale będzie bezpieczniej.
Protest popiera także rada osiedla Pogodno.
- Popieramy protest, chociaż sama forma jest dyskusyjna - tłumaczy Marian Adamowicz, przewodniczący rady osiedla. - Zgadzamy się z tym, że trzeba wymusić na kierowcach zmniejszenie prędkości do 40 kilometrów na godzinę.
Zgodnie z tym, co usłyszeliśmy w magistracie nie ma szans na montaż w tym miejscu sygnalizacji świetlnej.
- Nie można zamontować sygnalizacji tylko na jednym fragmencie skrzyżowania, a na ulicy Lindego i Przybyszewskiego nie ma technicznych warunków, żeby postawić sygnalizację, chodnik jest zbyt wąski - tłumaczy Dariusz Wołoszczuk z Biura Komunikacji Społecznej i Marketingowej Urzędu Miasta Szczecin. - Samo przekierowanie ruchu ciężkich pojazdów to podrzucenie problemu w inny rejon miasta. Docelowym rozwiązaniem jest budowa obwodnicy. Przychylamy się do ograniczenia prędkości do 40 km/h.
Zmień swoje drogowe miasto | |
Czekamy na Wasze interwencje!
|
Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?