Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tramwajem na Łasztownię? Zobacz niesamowitą koncepcję [WIZUALIZACJE]

Redakcja MM
Redakcja MM
Stowarzyszenie Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina SENS ...
Stowarzyszenie Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina SENS ... Redakcja MM
Stowarzyszenie Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina SENS nawiązuje do przedwojennych rozwiązań i proponuje poprowadzenie linii tramwajowej na Łasztownię.

Marek Rudnicki
[email protected]

Koncepcję poprowadzenia tej linii opracował i wizualizację wykonał Szymon Skorupski. Wygląda imponująco.

- Wizualizacja powstała na potrzeby konsultacji społecznych i wniosków związanych z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego Starego Miasta czyli Podzamcza oraz planowanym układem komunikacyjnym wysp Śródodrza - mówi prezes SENS-u, Damian Lachowski. - Mamy bowiem oplatającą stare miasto sieć linii tramwajowych, ale żeby dojść do konkretnego zabytku, trzeba przejść spory kawałek drogi na piechotę. A przecież nie wszyscy zwiedzający, to ludzie młodzi.

Tłumaczy też, że nowa linia z prawobrzeża na Niebuszewo, zahaczająca o Łasztownię, uzupełniłaby doskonale sieć linii tramwajowych, które nie wszędzie dochodzą.

- Jest to jeden z proponowanych wariantów, wśród których były już Aleja Zamkowa, Aleja Domków Profesorskich oraz dwa warianty przebiegu linii tramwajowej do podnóża Baszty i dalej Mostem Kłodnym na Łasztownię - dodaje.

Przypomnijmy, że przed wojną sieć tramwajowa byłą znacznie gęstsza niż obecnie. Tramwaj jeździł m.in. na lotnisko, a także właśnie przez Most Kłodny na Łasztownię. Działania wojenne nie zniszczyły tej sieci, a tylko ją nadwyrężyły. Dzięki tramwajarzom z Poznania szybko większosć linii uruchomiono. Później jednak, gdy uwierzono, że rozwój motoryzacji zmieni świat, zaczęto je likwidować.
Poza tym uwierzono w radziecki wzór powszechnych trolejbusów i autobusów i to wówczas część linii znikła.

M.in. rozebrano tory na ulicy Staszica (jeździły nimi tramwaje z Niebuszewa do stoczni), linie biegnące przez Stare Miasto, ulice Sołtysią i Staromłyńską, aleję Wojska Polskiego (od pl. Lenina do pl. Zwycięstwa) itp. Planowano też budowę kolei podziemnej, która przyszłościowo miała rozwiązać przewidywane kłopoty z natężeniem ruchu, ale na planach wizje zakończono.

- Linia tramwajowa przez Łasztownię ma też dodatkowy plus - tłumaczy Damian Lachowski. - Most Długi za jakiś czas będzie musiał być poddany generalnemu remontowi. I wówczas zamknięty zostanie na nim ruch. Alternatywna linia przez Łasztownię rozładuje ewentualne kłopoty transportowe. Poza tym na co dzień widać, co dzieje się w szczycie w Szczecinie. Most Kłodny i nowa linia przez Łasztownie bardzo udrożni wjazd i wyjazd z lewej części miasta.

Póki co Most Kłodny jest w dalekich planach miasta, a linia przez Łasztownię tylko w sensownych i racjonalnych wizjach SENS-u.

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto