Taki obrót spraw z pewnością zainteresuje środowiska związane z komunikacją miejską w Europie. Solaris jest czołowym europejskim producentem autobusów miejskich i rozpoczyna dopiero swoją działalność na rynku pojazdów szynowych.
Szczecin najprawdopodobniej będzie pierwszym miastem, gdzie będą eksploatowane tramwaje Solaris Tramino. Swoją oficjalną premierę będą miały za kilka miesięcy na targach "Trako" w Gdańsku. Konstrukcje znamy na razie tylko z wizualizacji przygotowanych przez firmę (prezentowanych niedawno w MM).
O tramwaju wiadomo tyle, że będzie miał długość 31,7 m, 5 członów, około 60 -70 miejsc siedzących,a ogółem na pokład zabierze około 200 osób. Będzie to pojazd w stu procentach niskopodłogowy.
Nowe wagony nie będą produkowane w głównej fabryce firmy w Bolechowie ze względu na brak stosownej infrastruktury. Dokładne miejsce ich produkcji jest na razie owiane tajemnicą - nieoficjalnie mówi się o Łodzi.
Konkurentem Solarisa w przetargu była bydgoska Pesa - początkowy faworyt konkursu. Tylko te dwie firmy złożyły oferty zgodne z wymaganiami. Okazało się jednak, że firma z Bolechowa zaoferowała zbudowanie wagonów po dużo niższej cenie, wynoszącej 45 mln zł - Pesa 57 mln zł.
Zakup tramwaju Solaris był więc dla miasta o wiele bardziej atrakcyjny, gdyż za cenę oferowaną przez bydgoską Pese można kupić prawie 8 Solarisów, albo przeznaczyć te pieniądze na remonty torowisk. Zwycięstwo było więc praktycznie oczywiste, bo głównym kryterium przetargu była cena.
Umowa z producentem tramwajów zostanie podpisana dopiero po roztrzygnięciu ewentualnych protestów lub ich braku. Konkurencja na ich wytykanie w procedurze przetargowej ma 7 dni.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?