Tramwaj do Mierzyna? Trwają konsultacje w tej sprawie! [WIZUALIZACJE]

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Wizualizacje linii tramwajowej do Mierzyna
Wizualizacje linii tramwajowej do Mierzyna Archiwum
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Trwają konsultacje dotyczące budowy nowej linii tramwajowej przez ulicę Ku Słońcu do granic Szczecina. Czy głos mieszkańców będzie brany pod uwagę przy zmianie projektu? Tego urzędnicy nie przyznają.

Opinie są zbierane do 25 listopada. Chodzi o modernizację trasy tramwajowej na drodze od Ronda Gierosa do ul. Kwiatowej (z dobudową drugiego toru) oraz budowę nowego, dwutorowego odcinka od ul. Kwiatowej do nowoprojektowanej pętli ,,Mierzyn”.

- Projekt obejmuje również przebudowę układu drogowego w ciągu ulicy Ku Słońcu, wykonanie pętli autobusowej wraz z ciągami pieszymi, rowerowymi i parkingami rowerowymi dla obsługi podróżnych - tłumaczy Sylwia Cyza-Słomska z Centrum Informacji Miasta. - Na wysokości ul. Kwiatowej zaprojektowano węzeł rozjazdowy, umożliwiający wjazd w torowisko w ul. Kwiatową, zarówno od strony Ronda Gierosa jak i Mierzyna. Na przebudowywanym odcinku znajdą się cztery perony tramwajowe. W ciągu układu drogowego znajdują się skrzyżowania z ul. Krętą, Różaną, Źródlaną, Przygodną, Kwiatową, Polskich Marynarzy, Hrubieszowską.

Jednak inwestycja będzie wymagała wycinki około 168 drzew. W ankiecie ostatnie pytanie dotyczy zgody na ich wycinkę. W zamian plan zakłada: 288 nasadzeń zastępczych drzew i 940 metrów kwadratowych krzewów. Zapytaliśmy przedstawicielkę szczecińskiego magistratu o to, czy jeśli ankietowani odrzucą pomysł budowy tramwaju, to inwestycja nie zostanie zrealizowana? Projekt zostanie zmieniony, jeśli mieszkańcy sprzeciwią się wycince drzew?

- Wszelkie decyzje zostaną podjęte po zakończeniu konsultacji i przeanalizowaniu ich wyniku - opowiada Sylwia Cyza-Słomska.

Dlaczego inwestycja nie doszła do skutku w 2019 roku?

Unieważnione zostało postępowanie przetargowe na budowę torowiska i pętli tramwajowej do granic Mierzyna. W postępowaniu przetargowym wpłynęło aż 6 ofert, których ceny przekraczały zakładany budżet na inwestycję, czyli 64 100 000 zł. Miasto Szczecin zdecydowało się wykluczyć jednego wykonawcę z postępowania przetargowego.

Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum polsko-hiszpańskie Balzola, które wyceniło swoje usługi na prawie 90 mln zł. Czy rezygnacja z najtańszej propozycji, którą złożyła wspomniana firma, była korzystna? Tak, biorąc pod uwagę wieści ze stolicy Dolnego Śląska. W grudniu 2018 roku Wrocławskie Inwestycje wyrzuciły z placu budowy hiszpańską firmę Balzola, która zajmowała się przebudową ulic Hubskiej i Pułaskiego. Powód? Opóźnienie inwestycji.

Jak wziąć udział w konsultacjach?

Zostały one ogłoszone na wniosek Rady Osiedla Gumieńce, która odpowiada za stronę merytoryczną procesu.

Uwagi można składać:

  1. poprzez wypełnienie ankiety konsultacyjnej w wersji elektronicznej na stronie Tramwaj do Mierzyna;
  2. w formie papierowej osobiście lub pocztą na adres: Biuro Prezydenta Miasta, pl. Armii Krajowej 1, 70-456 Szczecin;
  3. w siedzibie Rady Osiedla Gumieńce, ul. Ku Słońcu 76, 71-047 Szczecin. (w każdy wtorek w godz. 17:00 – 18:00);
  4. w formie papierowej poprzez wrzucenie ankiety do urny znajdującej się w przedsionku przy głównym wejściu do Urzędu Miasta Szczecin, przy pl. Armii Krajowej 1, 70-456 Szczecin (w godzinach pracy urzędu: 7:30-15:30).

ZOBACZ TEŻ:

Co składa się na cenę paliwa?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie